Vádolják az anyát, mert gyermeke evett a boltban

Jogilag a helyzet nem egyértelmű. Bár a termék elfogyasztása a fizetés előtt valóban sérti az áruház szabályait, a szándékos lopás vádja kérdéses lehet, ha a vásárló nyilvánvalóan ki akarta fizetni az árut. A rendőrség vizsgálatot indított, de az eset társadalmi szinten is vitát gerjesztett: sok szülő szembesült már hasonló szituációval, és többen úgy vélik, hogy az empátia és a józan mérlegelés elengedhetetlen az ilyen esetekben.
Te mit tennél ebben a helyzetben? Engednéd, hogy megegye a csokit, vagy szigorúan tiltanád?

VIA Msn

Ez is érdekelhet:

Alig kevesebb mint öt méteres hosszával a Toyota Land Cruiser nagy autónak számít városi közlekedéshez. Azonban a viszonylag könnyű kormányzás és a panorámás, 360 fokos kamerarendszer segít pontosan elhelyezni az autót, míg a magas üléspozíció jó rálátást biztosít a környezetre. Alacsonyabb sebességnél az utazás kissé kemény érzetű, és a dízelmotor sem éppen a legkellemesebb hangú gyorsítás közben a városban.
Nagyobb tempónál az utazás kisimul, a motor pedig halkabbá válik, mivel a váltó hamarabb kapcsol feljebb a fokozatok között. A Toyota Sport és Eco vezetési módokat is kínál; a Sport kiválasztása élesebbé teszi a hajtáslánc reakcióit, és meglepően élénk érzetet ad az autónak méretéhez és tömegéhez képest.

A fékek hatékonyan állítják meg a Land Cruisert, jó pedálérzettel, míg a kormányzás pozitív, de kissé lassú. A jármű magas súlypontja az egyik fő oka annak, hogy nem lehet igazán sportosan hajtani. Azonban a négykerék-meghajtás jó tapadást biztosít, így már a kényelmi határon túl kell menni, hogy komolyabb problémát okozzunk. Elég erő van benne ahhoz, hogy a gyorsítósáv végéig elérje a megengedett országos sebességet, bár ezt erős dízelmoraj kíséri a motorháztető alól. Viszont ha már elértük a kívánt tempót, a motor lecsendesedik, és inkább a menetzaj és a szélzaj lesz jellemző – ezek sem túl zavaróak, így a Land Cruiser kifejezetten jó társ lehet hosszabb utakra is.
Ha a vadon felé vesszük az irányt, a Land Cruiser nem hagy cserben – bár lehet, hogy nem jut olyan mélyre a nehéz terepen, mint néhány riválisa. Központi Torsen differenciálmű irányítja a hajtást a legnagyobb tapadással rendelkező kerékre (vagy 50:50 arányban zárható), míg a hátsó differenciálzár egy elektronikus rendszer, amely a kerékcsúszásra reagál, nem pedig előzetesen kapcsol be – néhány terepjáró-rajongó jobban kedveli ezt a megoldást.
A hasmagasság és a hosszú tengelytáv is korlátozza a Land Cruiser képességeit: 215 mm-es szabad hasmagasság és 2,8 méteres tengelytáv csökkenti az átbillenési szöget. A hátsó túlnyúlás is korlátozó tényező: a 17 fokos hátsó lejtési szög például körülbelül a fele annak, amit egy Ineos Grenadier esetében megadnak.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük