Ugrik az idősek jogsija.

Magyarországon jelenleg 70 éves kor felett kétévente kell orvosi alkalmassági vizsgálatot tenni a jogosítvány meghosszabbításához. Az életkor előrehaladtával ezek az időközök fokozatosan rövidülnek: 50 éves kor alatt: 10 év, 50–60 év között: 5 év, 60–70 év között: 3 év, 70 év felett: 2 év
A jogosítványszerzés folyamata már most is több lépcsőből áll: elméleti tanfolyam és vizsga, gyakorlati oktatás és vezetés, valamint elsősegélynyújtási ismeretek megszerzése. A tervezett szigorítás célja, hogy az idősebb korosztály vezetési képességeit jobban felmérjék, és így csökkenjen a balesetek száma.

VIA 168

Ez is érdekelhet:

Ami igazán jelentős újdonság, az a mechanikus önzáró differenciálmű bevezetése. A korábbi, elektronikusan vezérelt változat gyakran következetlen visszajelzést adott, ami nemcsak azt eredményezte, hogy kanyarok kijáratánál az erőátvitel során a belső hátsó kerék gyakran kipörgött – így az energia elpazarolódott –, hanem intenzív pályahasználat során hajlamos volt a túlmelegedésre is.
A Giulia Quadrifoglio több tömegcsökkentő megoldást is alkalmaz. A motor alumínium blokkal készül, míg a kardántengely, a motorháztető és az oldalsó szoknyák szénszálas műanyagból készülnek. Ennek köszönhetően az autó tömege 1 660 kg, ami kimondottan könnyű az azonos teljesítményszintű modellekhez képest, mint például a plug-in hibrid Mercedes-AMG C 63 vagy a tisztán elektromos Hyundai Ioniq 5 N, amely csaknem 600 kilogrammal nehezebb. Igaz, a Hyundai összkerékhajtású, míg az Alfa nem, de a tömegbeli különbség továbbra is egyértelmű előny, amit a Giulia ki tud használni.

A modern teljesítményautóknál gyakran háttérbe szorul a futóműkomfort, de a Giulianál ez nincs elfelejtve. Bár az adaptív lengéscsillapítók a sportosabb üzemmódban határozottan feszesek, az autó még ilyenkor is megőrzi azt a fajta rugalmasságot, amely sok riválisból hiányzik.
Ha az autót a leglágyabb lengéscsillapító-beállításba kapcsolod – ami az alapértelmezett állás az „N” (Natural) módban a DNA kapcsolón, de a dinamikus „Dynamic” módban is kiválasztható – akkor az egész autó mintha fellélegezne, „ellazítaná izmait”, és szinte együtt hullámzik az úttal. Ez a rugalmasság nemcsak a hétköznapi vezetés során jön jól: egy technikásabb, egyenetlen útszakaszon is harmonikusan simul végig, ahelyett hogy – mint sok más sportautó – nyers erővel próbálná legyőzni az út egyenetlenségeit.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük