Az akkori tűzeset során szerencsére egyetlen személy sem sérült meg, pedig a szállodában ekkor több mint 230 vendég és személyzet tartózkodott. Egy TTOK-os beszámoló szerint egy nyugdíjas csoport dőlhetett a szekrénynek ezzel aktiválva egy biztosítékot így túlterhelés keletkezhetett!
Forrás: MSN / FB / BPK / TTOK
Ez is érdekelhet:
A hátsó üléssor inkább gyerekeknek megfelelő – vagy maximum egy átlagtermetű felnőttnek. A magasabb utasoknak terpeszteniük kell a lábukat és kissé össze kell húzniuk magukat, hogy ne érjenek a tetőkárpitba. A vezetőülést a tesztelő ideális pozíciójába állítva a hátsó lábtér is meglehetősen szűkös volt.
A csomagtartó ezzel szemben kellemes meglepetés: 352 literes, és praktikus, két szintű „padlótáblás” kialakítással rendelkezik. Van viszont egy kissé zavaró rakodóperem, amin át kell emelni a nehezebb csomagokat. Nem a világ vége, de bevásárlásnál érezni fogod.
Mivel a Kia Stonic nem kapható összkerékhajtással, és a legerősebb motorja is csak 118 lóerős, háromhengeres változat, joggal mondhatjuk, hogy ez inkább egy városi kisautó (supermini), mint valódi SUV.
A 2021-es modellfrissítés során a motorválasztékot egyszerűsítették: eltűntek a korábbi benzines és dízel motorok, és csak egy 1,0 literes, háromhengeres benzinmotor maradt, amely a Kia új Smartstream családjába tartozik. A legfőbb újdonság ebben a motorban a változó szelepvezérlés, ami jobb fogyasztást és nyomatékot ígér az elődjéhez képest.
Két változatban érhető el: egy 99 lóerős alapmotor és egy 118 lóerős enyhe hibrid (mild hybrid) verzió, amit ebben a tesztben is vizsgáltak. Ez utóbbi 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel (amit a Kia EcoDynamics+ néven emleget), valamint az ún. „intelligens kézi váltóval” (iMT) van felszerelve.
Ez a hatfokozatú kézi váltó elektromosan működik (nem mechanikusan), aminek célja, hogy megmaradjon a kézi váltó vezetési élménye, miközben javul a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
Hiába az új technológia, vezetés közben a változások nem tűnnek túl drámainak – ahogyan a külső dizájn is csak minimálisan módosult. A motor klasszikus háromhengeres karaktert hoz: néha duruzsolós hangot ad. Menet közben viszonylag csendes, de álló helyzetből elindulva hangosabb, mint néhány vetélytársa.
A kézi váltó jól működik: jól passzol a motorhoz, a váltóút se túl rövid, se túl hosszú. Mivel elektromos vezérlésű, nincs igazi ellenállás a váltásnál, így nem igazán sportos az érzés, de a hétköznapokra megfelelő.
Városi közlekedésben az autó néha hirtelenebb reagál a gázpedálra, így induláskor nem mindig egyenletes. Ennek ellenére van elég erő és nyomaték a dinamikusabb gyorsításokhoz vagy előzésekhez is.