Legalább 45 ezerrel emelkedik a nyugdíj!

Sok idős ember küszködik a megélhetéssel, miközben a költségek folyamatosan emelkednek. A nyugdíjas parlament szerint a jelenlegi rendszer igazságtalan, és hosszú távon fenntarthatatlan. A szervezet javaslatát eljuttatja minden pártnak a 2026-os választások előtt, abban bízva, hogy a nyugdíjak ügye végre politikai prioritássá válik.

VIA penzcentrum

Ez is érdekelhet:

A Hyundai Bayon tipikusan olyan, mint a szupermini SUV szegmens legtöbb tagja: könnyen parkolható és jól boldogul a városi forgalomban, de városon kívül nem igazán nyújt élvezetes vezetési élményt. A Ford Puma ebben kivétel, mivel sokkal élvezetesebb vezetni, mint a kategóriatársakat.
Ez a Hyundai inkább a kényelemre összpontosít, és ezt egész jól is teljesíti. Ugyanakkor a kézi váltós változat vezetése elég kielégítetlen élményt nyújt, így inkább az automata változatot ajánlanánk, vagy érdemes megnézni a kedvenc kis SUV-unkat, a Dacia Dustert. Szóba jöhet még a koreai márka saját modellje, a Kona is, amely – hasonlóan a Daciához – szintén élvezetesebb vezetést kínál.
A teljesítmény tekintetében az 1,0 literes motor 99 lóerőt és 172 Nm nyomatékot ad le, ami nagyjából megegyezik a belépő szintű Volkswagen T-Cross adataival, de nem különösebben lenyűgöző ebben a kategóriában.

A motor alapvetően csendes és nem tolakodó, a kézi váltós változat 0-ról 100 km/h-ra 11,3 másodperc alatt gyorsul, míg az automata 12,4 másodperc alatt éri el ezt a tempót. Ez a szint hasonló a T-Cross belépő modelljéhez, de mind a Dacia Duster, mind a Ford Puma kézi váltós változata körülbelül 10 másodperc alatt teljesíti ugyanazt a sprintet.
Városi közlekedés során a Bayon könnyen kezelhető: a kormányzás, a váltó és a pedálok mind nagyon könnyűek, bár visszajelzést nem igazán adnak. A nagy méretű külső tükrök javítják a kilátást, ha forgalomba szeretnénk becsatlakozni, a széria hátsó parkolószenzorok és a tolatókamera pedig megkönnyítik a parkolást például egy parkolóház szűk helyein.
A kézi váltó működésével nincs különösebb gond, a Hyundai úgynevezett „clutch-by-wire” rendszert használ, amely azt jelenti, hogy a kuplungpedál nem mechanikusan kapcsolódik a váltóhoz. Ez javítja a hatékonyságot és a simaságot, és a legtöbb sofőr nem is veszi észre a különbséget, de aki élményautózásra vágyik, annak zavaró lehet a kissé „leválasztott” érzés.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük