„Sosem csináltam nagy hülyeségeket, de zsi/ány voltam. Amikor apám építette a műhelyét, a házunk előtt volt egy hatalmas homokrakás. Furdalta a fantáziámat, hogy milyen lenne minél magasabbról beleugrani. Kézenfekvő választásnak tűnt az emeleti szobámból nyíló erkély. Kipróbáltam… Aztán egy szomszéd be/ártott apámnál… nagyon kikaptam” – idézte fel egy gyerekkori emléket.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Azonban hiába a kiváló aerodinamika és a nem kevés akkumulátor, az Ioniq 6 hivatalos hatótávolsága „csak” 339 mérföld (kb. 545 km), ami alig 10%-kal több, mint amit a vele párhuzamba állítható Ioniq 5 kínál. És ez még mindig kevesebb, mint a hosszú hatótávú Tesla Model 3 WLTP szerinti értéke. Ez felvet egy érdekes kérdést: ha valaki egy ilyen áramvonalas, „streamliner” formavilágú autót választ, nem jogosan vár el tőle valamivel komolyabb hatótáv-előnyt? Papíron mi is nagyobb különbséget reméltünk.
Összefoglalva: az Ioniq 6 egy stílusos, technológiailag fejlett elektromos autó, amely nemcsak látványra, hanem aerodinamikai hatékonyság szempontjából is kiemelkedő. Viszont ha valaki a dizájn alapján forradalmi hatótáv-előnyt is várna tőle, annak lehet, hogy csalódnia kell. Ez nem von le sokat az autó értékéből, de rávilágít arra, hogy a formai újítás önmagában nem garantál radikális funkcionalitásbeli ugrást.
Az Ioniq 6 dinamikája egyfajta érettséget tükröz, ami azonnal megnyerővé válik, amint beindítjuk és elkezdünk vele haladni. Bár a versenytárs elektromos autók általában élesebb gázreakcióval és nagyobb teljesítménnyel, illetve nyomatékkal rendelkeznek, az Ioniq 6 egy sokkal finomabb, lineárisabb gázpedál-kalibrációval dolgozik. Ez különösen az egymotoros változatnál figyelhető meg, ahol pont annyi plusz erő rejlik, ami a mindennapi használathoz kényelmes és elegendő, nem pedig túlzásba vitt gyorsulást kínál. Ez a fajta vezetési stílus azoknak lehet ideális, akik inkább az energiahatékonyságot és a kiegyensúlyozott teljesítményt keresik, nem pedig a villámgyors sprintet.
Tesztelésünk során kissé nedves időjárás volt a pályán, de az autó soha nem küzdött tapadási problémákkal, még teljes gázadás mellett sem. A nulláról 60 mérföld per órás (96 km/h) sebességre való gyorsulás valamivel több mint hét másodperc alatt zajlik le, ami gyorsnak, de nem túlzottnak érződik. Ez pont megfelel azoknak az elvárásoknak, akik inkább egy hatékony, mint egy brutálisan gyors elektromos autót szeretnének. Ugyanakkor az autó sosem érzi magát erőhiányosnak, és nem áldozza fel a teljesítményt az energiahatékonyság oltárán.