Megszűnt a TAJ-kártya! Így lehet igazolni, hogy van TB-nk!

A mostani lépés nem előzmény nélküli: az elmúlt években több digitális platform is megjelent, amelyek megkönnyítik az állampolgárok egészségügyi ügyeinek intézését. Az Egészségablak felülete és a Digitális Állampolgárság alkalmazás már most is lehetőséget kínál bizonyos szolgáltatások elérésére. Korábban ugyan felmerült, hogy a TAJ-kártya funkcióit a személyazonosító igazolvány válthatja fel, a frissen kihirdetett jogszabály azonban erről nem tesz említést, így ez a kérdés továbbra is nyitott marad.

VIA blikkruzs/portfolio

Ez is érdekelhet:

Az Ioniq 5 modellfrissítése során extra hangszigetelést alkalmaztak a hátsó villanymotor környékén. Bár a korábbi verziót sem találtuk különösebben zajosnak, most szinte semmilyen hang nem szűrődik be az utastérbe – egyedül a gyalogosfigyelmeztető rendszer halk zümmögése hallható alacsony sebességnél.
A fékenergia-visszanyerés erőssége a kormány mögötti váltófülekkel szabályozható, a teljesen szabadon gurulástól az egypedálos vezetésig terjed a skála. Ez a rendszer továbbra is a legjobb és legintuitívabb, amit fékregeneráció menet közbeni állítására valaha használtunk.

A 168 lóerős alapmodell 0–100 km/h-s gyorsulása 8,5 másodperc, ami a legtöbb ember számára bőven elegendő. A nagyobb, nehezebb akkumulátorral szerelt, 225 lóerős változat ezt 7,5 másodpercre csökkenti. A 321 lóerős összkerékhajtású verzió pedig 5,3 másodperc alatt gyorsul százra. Minden verziónál a végsebesség 183 km/h-ra van korlátozva.
Városi közlekedésnél az új Ioniq 5 lágyabb lengéscsillapítói javítják az úthibák elnyelését az előző változathoz képest. Ennek ellenére, amikor az autót összehasonlítottuk a frissített Tesla Model Y-val és az Audi Q4 e-tronnal, a Hyundai kissé merev érzetet keltett a nagyobb úthibák kezelésekor. Ez főként egy enyhe rázkódás formájában jelentkezett a kormányoszlopban – olyan jelenség, amit a másik két modellnél nem tapasztaltunk, pedig ez az egyik terület, amire a Hyundai külön figyelmet fordított a fejlesztés során.
Ettől eltekintve a kormányzás pontossága, súlyozása és reakciója természetesebb érzetet kelt, mint sok vetélytársé, különösen a Tesla Model Y-éval összevetve. A kormány könnyed mozgást tesz lehetővé városi környezetben, ugyanakkor a 12 méteres fordulókör nagy – főleg, ha a Skoda Enyaq 9,3 méteres (illetve 4×4 esetén 10,8 méteres) adatával hasonlítjuk össze.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük