Gyász hír: Örökre elbúcsúzott Keresztes Ildikó

Az énekesnő mindig is mély kötődést ápolt édesanyjával, akiről hosszú időn át ő maga gondoskodott. Az idős asszony évek óta súlyosbodó demenciával küzdött, és végül Keresztes Ildikónak szívszorító döntést kellett meghoznia: otthonba költöztette őt, biztonságuk érdekében. Akkor így fogalmazott: „Nem akartam megvárni, amíg baj történik. Már nem tudtam őket egyedül hagyni.” Megindító őszinteséggel mesélt arról, hogyan kellett szembenéznie azzal, hogy édesanyja állapota egyre rosszabb. Most, a csendes gyászban, ezek a szavak még fájdalmasabban visszhangoznak.

VIA FB

Ez is érdekelhet:

Az EV mód arra kényszeríti az autót, hogy a lehető leghosszabb ideig kizárólag elektromos meghajtással közlekedjen, teljesen figyelmen kívül hagyva a benzinmotort. Elméletben ez azt teszi lehetővé, hogy egy hosszabb út jelentős részét a benzines erőforrás hajtsa végre, majd a végső néhány kilométeren – például zaj- vagy károsanyag-kibocsátás szempontjából érzékenyebb övezetekben – az autó csendesen, elektromos üzemben közlekedjen. A gyakorlatban ez meglepően jól működik, bár a 60 lóerős villanymotor nem kínál olyan lendületes gyorsítást, mint egy teljesen elektromos jármű esetében.
Ugyanakkor a Hyundai Ioniq nem vezethető olyan kifinomultan, mint például a Toyota Prius. A futómű túl kemény, az autó kerekei élesen reagálnak az úthibákra, míg a Prius ugyanezeket a felületeket sokkal simábban veszi. Az Ioniq kevésbé kényelmes, mert a futóműve nyugtalanabb, idegesebb karakterű, és az utastérbe is több úthang szűrődik be, mint a japán vetélytárs esetében.

A karosszéria elég jelentősen dől, ha nagyobb sebességgel kanyarodunk, de ez amúgy sem lesz különösebben élvezetes tevékenység. Bár a kormányzás pontos, teljes mértékben hiányzik belőle a visszajelzés, így nehéz érzékelni, mi történik az első kerekekkel. Ehhez társul a hibrid rendszerek esetében amúgy is nehézkes fékpedál adagolás – a hibrid hajtáslánc egyik legnehezebben hangolható eleme –, amely tovább rontja a vezetési élményt. Az eredmény egy olyan autó, amely kényelmes a hétköznapi közlekedéshez, de semmilyen vezetési élményt nem nyújt.
Az Ioniq elektromos változata egy frissítéssel nagyobb, 38,3 kWh-s akkumulátort kapott, és a hatótáv is nőtt – 174 mérföldről elméletileg 193 mérföldre. A vezetési élmény azonban továbbra is meglehetősen unalmas, és világos, hogy ezt az autót mindenekelőtt a hatékonyságra tervezték.
A hajtásláncokat tekintve az Ioniq hibrid változata csak egy a három elérhető opció közül: teljesen elektromos, valamint plug-in hibrid változat is szerepel a kínálatban.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük