A férfi lakását jól szigetelő ablakok zárták el a külvilágtól – a szag sem szivárgott ki. Az elszigeteltséget súlyosbította, hogy mindenki megszokta a férfi különös viselkedését: előfordult, hogy a játszótéren aludt, vagy a patakban fürdött. Amikor eltűnt a látókörből, senki nem gondolta, hogy baj lehet – inkább azt feltételezték, újabb hóbortja van. Segítséget korábban többen is próbáltak nyújtani neki, de rendre elutasította, sőt, gyakran vádaskodott is. Így fordulhatott elő, hogy valaki heteken-hónapokon át volt a saját otthonában, anélkül, hogy bárki utánajárt volna komolyan, mi történt vele.
VIA 112press
Ez is érdekelhet:
A Lexus nem ad meg hivatalos elektromos hatótávot az ES modellre, amikor kizárólag elektromos üzemmódban halad, mivel a rendszer úgy van beállítva, hogy a vezetési körülményekhez legmegfelelőbb kombinációban használja az elektromos és a benzinmotort. Emellett az akkumulátorcsomag jóval kisebb, mint a legtöbb plug-in hibridé, így az elektromos hatótáv viszonylag alacsonynak tűnik. Ennek ellenére városi környezetben az ES képes a legtöbb időt akkumulátoros üzemmódban tölteni, a benzinmotor csak gyorsabb gyorsítás esetén kapcsol be. Más Lexus hibrid modellekhez hasonlóan itt is lehetőség van arra, hogy a jármű módját átállítsuk, ezzel megőrizve az akkumulátor töltöttségét az út későbbi szakaszaira. Mivel az ES-t a Lexus ‘önfeltöltő’ hibridként definiálja, az energia visszatáplálódik az akkumulátorba regeneráció és a motor ereje révén, így nincs szükség külső töltésre.
A Lexus ES biztosítási csoportjai a felszereltségtől függően 33 és 38 között mozognak, ami nagyjából megfelel a versenytársaknak, bár a teljesítményváltozat hiánya miatt a legmagasabb csoport alacsonyabb az Audi és a BMW hasonló modelljeinél.
Az előző Lexus GS modell három év után az eredeti értékének 37-44 százalékát tartotta meg, míg az ES ennél várhatóan kissé jobban teljesít, 41-46 százalékos értéktartással. Összehasonlításképpen a BMW 5-ös sorozat, a Mercedes E-osztály és az Audi A6 néhány százalékponttal előrébb járnak, ami azt mutatja, hogy a német márkák továbbra is népszerűbbek a szegmensben.
A pontos értékelés érdekében egy adott modellre vonatkozóan érdemes használni ingyenes autóértékelő eszközünket.
Az ES külső megjelenése azonnal felismerhető Lexusként, egyedi hűtőrácsával és vékony első fényszóróival, valamint ívelt, kupészerű hátsó tetővonallal. A markáns orr kialakítás ellenére az ES viszonylag konzervatív stílusú, így valószínűleg nem riaszt el sok vásárlót – különösen a feltűnő, erős metálpiros fényezés emeli ki igazán a formát.
Bár teljesen új dizájnról van szó, az ES belső elrendezése követi az LS és a korábbi GS modellek mintáját, letisztult dizájnnal, a műszerfalon kevés gombbal, nagy középkonzollal, amely az infotainment rendszer fő kezelőszerveit foglalja magában. Az anyagok minősége figyelemre méltó, bár nem éri el a szegmens legjobb színvonalát, ennek ellenére a beltér kényelmes, megnyugtató hangulatú, és úgy készült, hogy hosszú távon is megbízhatóan szolgálja tulajdonosát.
Az alapfelszereltség bőséges a teljes palettán: már az alapszintű modell is elektromosan állítható, fűthető első ülésekkel és adaptív tempomattal rendelkezik, amely a 2. szintű önvezető képességet kínálja – ez a szegmensben általában feláras extra. A legfelsőbb Takumi felszereltség pedig nagyobb infotainment képernyőt, Mark Levinson hangrendszert és head-up kijelzőt hoz magával.