„A baleset pontos okát még vizsgáljuk, de az elsődleges feltételezés szerint fékhiba állhat a háttérben” – nyilatkozta Reza Chairul Akbar Sidiq, a nyugat-szumátrai rendőrség közlekedési osztályának vezetője.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Ha magasabb felszereltségi szintet választunk, és ezzel együtt 16 colos kerekeket, akkor már érezhető egy enyhe keménység a futóműben. Ennek ellenére a kis sebességű bukkanókat még mindig jól veszi az autó, csak 80 km/h felett, ismétlődő, finom útegyenetlenségek esetén válik kissé nyugtalanabbá a rugózás. A nagyobb felnik sajnos rontanak a hangszigetelésen is, ami kissé csalódást keltett.
A mechanikai kifinomultság viszont meglepően jó, legalábbis addig, amíg nem forgatjuk túl a motort. A kézi váltós modelleknél a kuplung kissé „gumis” érzetű, nehezen kiszámítható a harapáspontja, ami miatt az elindulás nem olyan finom, mint például egy Toyota Aygo X esetében. Ez azonban megszokás kérdése: némi gyakorlással megszokható és könnyebbé válik a kezelés. Az automatizált kézi váltóval szerelt i10-et még nem volt alkalmunk kipróbálni, így arról egyelőre nem tudunk véleményt mondani.
Minden i10 szériafelszereltségként kap egy előre néző kamerát és automatikus vészfékező rendszert (AEB), amit a gyártó FCA néven említ. Ez gyalogosfelismeréssel is rendelkezik. Emellett minden modellben megtalálható a sávtartó rendszer, amely külön jelzi a sávelhagyást és képes aktívan beavatkozni a sávban tartás érdekében (ez az LKA funkció). Ezek mellett egy egyszerűsített vezetőfigyelő rendszer is helyet kapott az autóban. Az AEB és az LKA beállítható különböző érzékenységi szinteken, és egyik sem válik tolakodóvá – a tesztelők egyébként a visszafogottabb beállításokat részesítették előnyben.
A biztonsági rendszerek kikapcsolása nem bonyolult, főleg, ha már többször is csináltuk. Az egyetlen hátránya az, hogy nincs gyorsgomb vagy külön kapcsoló hozzá – a menürendszeren, azaz az érintőképernyőn keresztül kell mindent beállítani, ami nem túl felhasználóbarát megoldás, főleg menet közben.