Már magyarországon támadt az agyevő amőba!

Klimaváltozás és veszélyzónák – nő a kockázat Magyarországon is
Dr. Török Júlia Katalin, az ELTE adjunktusa szerint a fert//zések előfordulása világszerte nő, főként az extrém hőhullámok miatt. A klímaváltozás következtében már a Balaton vagy más felmelegedett hazai tavak sem jelentenek teljes biztonságot. A lappangási idő után jelentkező tünetek – láz, fejfájás, hányinger, merev nyak – gyorsan súlyosbodnak. Mivel emberről emberre nem terjed, a megelőzés kulcskérdés: kerüljük a meleg, pangó vizeket, és figyeljünk arra, hogy fürdés közben ne kerüljön víz az orrunkba. A Balatonban vagy más felmelegedett állóvízben megjelent a parazita.

VIA blikkruzs

Ez is érdekelhet:

Ez nem jelenti azt, hogy a Camry ne lenne jó vezetési élményt nyújtó autó – az alváza, a benzinmotorja és az elektromos motorja jól működnek együtt, és megkönnyítik a nyugodt, kényelmes haladást. Az elektromotor nyomatékkiegészítő képessége miatt nem szükséges túlpörgetni a benzinmotort – de ha gyorsítani szeretnénk, a kifinomultság csökken, ahogy nőnek a fordulatszámok. A rendszer lendületes, mindennapi használatra teljesen megfelelő.
Más szempontból a Camry kormányzása pontos, noha nem különösebben élvezetes vagy visszajelzésekkel teli. A viszonylag kifinomult futómű – elöl MacPherson rugóstagos, hátul kettős keresztlengőkaros – kiszámítható kezelhetőséget biztosít. A felfüggesztés puhaságra van hangolva, így jól kezeli a brit utak gyakran rossz állapotú felületét. Az oldaldőlés enyhén jelen van, de a Camry csak akkor kezd billegőssé válni, ha a határait feszegetjük – ami egyébként nem az az üzemmód, amire ezt az autót tervezték.

A menetteljesítmény általában megegyezik más, hasonló árú középkategóriás, nem hibrid, benzines modellekével, például az Opel Insignia Grand Sport 1.6 Turbo 200-zal, és jelentősen jobb, mint a Skoda Superb 1.5 TSI 150-é.
Ami a motorokat illeti, a Camry csak egyetlen erőforrás- és váltókombinációval kapható: egy 2,5 literes benzin-elektromos hibriddel, folyamatosan változó áttételű (CVT) sebességváltóval. A motor 215 lóerőt ad le 5 700-as fordulaton, mellé 221 Nm nyomaték társul. Normál vezetés során csendes és jól szigetelt, de erőteljes gyorsításkor a motorzaj bejut az utastérbe. A teljesítmény tisztességes, de időbe telhet megszokni a CVT-váltó sajátos működését.
A Toyota CVT-je a legjobbak közé tartozik ebben a kategóriában; bár megmaradt a tipikus „sikló” érzés, a vezető mégis jobban kapcsolódik az erőforráshoz, mint a japán gyártó korábbi hibridjeiben. Hivatalosan 0-ról 100 km/h-ra 8,3 másodperc alatt gyorsul, de a mérések szerint ez inkább 7,7 másodperc. A 30–80 km/h-s gyorsulás szintén meggyőző: 30-ról 50-re 2,7 másodperc, 50-ről 70-re pedig 4 másodperc alatt gyorsul. A végsebesség 180 km/h.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük