Vasárnap délután kigyulladt egy személyszállító vonat mozdonya Celldömölkön, a Kismezői vasúti átjáró közelében – számolt be róla a Kráter Önkéntes Tűzoltó Egyesület. A mozdonyvezető füstöt észlelt a vezetőfülkében. A helyzet komolyságát felismerve azonnal megállította a vonatot, és megkezdte az utasok biztonságba helyezését.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Persze akadnak hibák. A Citroën erőteljesen a kényelmet helyezte előtérbe, ám ez nem mindig sikerült maradéktalanul: a futómű néha túl puha, a zajszigetelés közepes, és az infotainment rendszer lassúsága is idegesítő tud lenni. Emellett kellemetlen, hogy a legjobban használható hajtáslánc csak a legdrágább felszereltséggel érhető el.
Ezért is mondható el, hogy bár a Renault 5 vagy a Kia EV3 sok szempontból jobb autók, az egyik túl kicsi, a másik pedig túl drága. Így végső soron az ë-C4 megtalálta a saját helyét a piacon – és ez egyre inkább úgy tűnik, hogy nem is rossz hely.
Az úthang és a szélzaj szintén alacsony, ami kellemes utazást biztosít. Ugyanakkor a Citroën által alkalmazott hidraulikus ütközéscsillapítók nem mindig képesek teljesen kiszűrni az úgynevezett „bump-thump” zajokat, vagyis amikor az autó például egy éles útszéli törésen vagy hibán halad át, a felfüggesztés kissé alulcsillapítottnak, kissé idegesnek hat. Ezeket a helyzeteket nem mindig kezeli kifinomultan az autó.
A vezető- és utasülések kényelme összességében jó. A hely bőséges, a beállítási lehetőségek szintén megfelelőek, és a tesztautóban a vezetőülés motorosan állítható volt, ráadásul deréktámasz is járt hozzá – ezek az opciók azonban felárasak. A sávtartó rendszer hosszú autópályás utazások során hasznos és nem tolakodó, bár kanyargós, keskeny utakon inkább érdemes kikapcsolni, mert ott zavaró lehet a működése. Az autó többi vezetéstámogató rendszere is többnyire diszkréten teszi a dolgát, nem avatkozik be feleslegesen, és nem tereli el a vezető figyelmét.
Eddig a modern MG modellek inkább racionális választásnak számítottak, semmint szívből jövő döntésnek. Bár sokan vásárolták őket az alacsony áruk és elfogadható hatótávjuk miatt, minden más szempontból legfeljebb átlagosnak mondhatóak, és a legtöbb dicséret is úgy hangzott el, hogy „az árát figyelembe véve jó”. A mai, inflációval terhelt világban természetesen nagy érték a pénztárcabarát közlekedés, és sokan keresnek olcsó, megbízható közlekedési lehetőségeket. Mégis, ha minden egyenlő lenne – az ár, a fogyasztás, a fenntartási költségek –, akkor legtöbben inkább egy olyan autót választanának, ami valami pluszt is ad: élményt, izgalmat, örömet. Valamit, amitől nem csak A-ból B-be jutsz el, hanem amibe tényleg bele lehet szeretni.