Amikor tombol a kánikula, gyakran az egész napot leengedett redőnyökkel, behúzott fügönyökkel, lehúzott reluxákkal lehet elviselni a lakásban. Viszont akinek van redőnye, az nem szokott gondolni rá, hogyha átmenetileg a fényáteresztő függönyeit is sötétítőre cserélje.
Forrás: MSN / FB / BPW
Ez is érdekelhet:
Bár a Duster hibrid hajtáslánca alapvetően kényelmes és kulturált működést ígér, dinamikusabb vezetés vagy hosszabb, emelkedős szakaszok során könnyen kizökken az egyensúlyából. Ilyenkor előfordulhat, hogy a motor hirtelen felpörög, anélkül hogy ezt a gyorsulás indokolná – ez a jelenség pedig elég gyorsan lerombolja azt a meglepően kifinomult benyomást, amit az autó alapvetően kelt.
Ha például előzni próbálsz egy autópályán vagy országúton, többnyire szükség lesz néhány visszaváltásra, mire ténylegesen megtörténik az előzés. Az autó 8,7 másodperc alatt gyorsul 30-ról 70 mérföld/órára, ami nem rossz, de azt mutatja, hogy ez a Duster inkább arra való, hogy nyugodtan, a forgalom ritmusában haladjon, nem pedig arra, hogy tempósabb, lendületes vezetési stílust támogasson.
A teszten kívül kipróbáltunk más változatokat is, és ezek alapján egyértelműen a kézi váltós, mild hibrid (MHEV) verziót választanánk. A teljes hibrid (HEV) változat kétségtelenül könnyen kezelhető, és városi vagy kényelmes, hétköznapi használatra tökéletes, de a TCe 130 MHEV motor karaktere sokkal jobban illik ehhez az autóhoz. Jobb az összhang a vezető és az autó között, az erőátvitel közvetlenebb, és összességében élvezetesebb vele a vezetés – anélkül, hogy le kellene mondanunk a takarékosságról vagy a modern technológiáról.
Összességében tehát az új Dacia Duster egyszerre tudott megújulni és megőrizni azokat az értékeket, amelyek miatt olyan népszerű lett: egyszerű, célszerű, elérhető árú – de most már korszerűbb műszaki háttérrel és tágasabb, modernebb belső térrel, ami még sokkal vonzóbbá teheti a hétköznapi, költséghatékony SUV-t keresők körében.