A TISZA párt előretörése statisztikailag látványos. Sokan tartják még mindig előnynek , hogy Orbán Viktor olyan időszakokban is bizonyított – világj/rvány, inflációs nyomás, energiaválság –, amikor az ország vezetése nemcsak népszerűségi kérdés, hanem komoly felelősség volt.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Jaguar XE volánja mögött az az elsődleges érzés, hogy egyszerre dinamikus és kényelmes. Az összetett, többkaros hátsó felfüggesztés kisimítja az úthibákat, miközben a kerekeket stabilan a talajon tartja, így sok visszajelzést kap a vezető. Ha az XE orrát egy kanyarsorozaton át irányítja, mindegy, hogy hátsókerék-hajtású vagy összkerékhajtású változatot választ, rengeteg magabiztosságot adó visszacsatolást kap.
A Jaguar kormánya precíz, és a tapadás is bőséges. A Dinamikus (Dynamic) üzemmód megváltoztatja a kormányzás rásegítését, a gázreakciót és az automata váltó kapcsolási mintázatát, miközben a műszerfal pirosba vált. Ahogy várható, az XE kifinomult és kényelmes utazóautó, a Sport futómű pedig gyorsan elveszíti alacsony sebességnél tapasztalható merevségét, és jól csillapítja az úthibákat. A fékek is megérdemlik a figyelmet, mert erősen lehet rájuk hagyatkozni, miközben a pedál érzet is remek.
A hátsókerék-hajtású verzió mindig stabilnak tűnik, mégis egyértelmű érzés, hogy a kocsi hátulról tolva, elölről irányítva halad – más szóval remek az egyensúly. Ez különösen élvezetessé teszi az XE-t, amikor felgyorsítunk.
Az összkerékhajtású XE modellek stabilabbak, ami rossz időben extra magabiztosságot ad, ugyanakkor továbbra is úgy érezni, hogy a hajtás elsősorban a hátsó tengelyen van. Az Egyesült Királyságban azonban a legtöbb vásárlónak a csökkentett üzemanyag-fogyasztás miatt nem feltétlenül éri meg az összkerékhajtás; a standard változat sem szenved hiányt tapadásban, és egy jó téli gumiszett is hasonló segítséget nyújt. Az XE dinamikai képességei különösen a nagyobb teljesítményű motorváltozatok felé haladva válnak igazán jelentőssé, ahol a legerősebb, P300 modell már inkább sportautós karaktert mutat.
A könnyű, 2,0 literes benzinmotor az orrban van elhelyezve, az XE eleje pedig épp olyan fürgén fordul, mint bármelyik hasonló kategóriás autó. A kormányzás viszonylag nehéz, de nagyon pontos, elég gyorsan reagál a futómű válaszára, miközben a tapadás is kielégítő.
Bár a Jaguar kissé dől a kanyarokban, ez a rugalmas futómű-beállítás azt jelenti, hogy a tesztpályán kívül, az utakon az XE olyan menetkomfortot nyújt, amit például az Alfa Giulia vagy az Audi A4 nem tud elérni.
Az alapfelszereltségű nyolcfokozatú automata váltó igazán jó: simán vált teljesen automata módban. Kézi váltásnál a kapcsolások elég gyorsak, bár nem olyan azonnaliak, mint ideálisan szeretnénk, de a fém kormányról vezérelhető váltófülek használata igazi élmény. Nem éri el a BMW váltóinak hatékonyságát, de gyorsabb és közvetlenebb, mint az Alfa hasonló nyolcfokozatú automata váltója. Ez a kényelem tovább fokozza az XE relaxáló jellegét, ugyanakkor az automata elég fürge ahhoz, hogy egy dinamikusabb vezetési stílushoz is illeszkedjen.