Hajnalban érkezett a megrázó hír Kapu Tiborról!

Az Axiom–4 legénysége nem csupán tudományos munkára készül – Kapu Tibor szavaival élve ez az út „inspirációs küldetés” is. A magyar űrhajós szeretné megmutatni, hogy „egy kis nemzet is képes nagy dolgokra”. A rövid pihenő után a legénység már munkába is állt, hiszen a következő két hét során szigorú menetrend szerint zajlanak a kísérletek és feladatok. Kapu már kapcsolatba lépett a családjával, és ahogy fogalmazott: már most érezhető, milyen jelentős hatása lesz ennek az egész országnak. Az üzenete világos: Magyarország nemcsak része a világnak, hanem aktív alakítója annak – most már az űrben is.

VIA SPACE JN

Ez is érdekelhet:

A Ceed általánosságban jól viselkedik az úton, ügyesen elnyeli az úthibákat és egyenetlenségeket, bár a nagyobb bukkanók még így is ki tudják zökkenteni, míg például egy VW Golf ilyenkor is stabil marad. A kanyarokban a karosszériadőlés jól kontrollált, a kormányzás elég közvetlen, és az autó tapadása is meggyőző.
A GT-Line felszereltségű modell esetében azonban némi kompromisszumot tapasztaltunk a Ceed többi változatához képest. A sportosabb hangolású futómű túl kemény, ami kissé ellentmond annak, amit egy valódi családi kompakt autótól várnánk. Igaz, a keményebb hangolás kevesebb oldaldőlést eredményez, de az úthibák és kisebb egyenetlenségek nyugtalanító hatással vannak az autó menetkomfortjára.
A Ceed nem tudja felvenni a versenyt a kategória etalonjával, a Ford Focus-szal vezethetőség terén, de az elődjéhez képest sokkal élvezetesebb vezetési élményt nyújt – különösen akkor, ha lendületesen hajtjuk meg.

Kár, hogy épp a Ceed váltói jelentik az egyik legnagyobb gyengeségét. A hétfokozatú duplakuplungos automata nem vált olyan gyorsan, mint a VW Golf DSG-je, és induláskor kissé lassan reagál. Finom használat mellett viszont simán dolgozik, és szoftveres működése jobban hangolt, mint ugyanez a váltó a Hyundai i30-ban.
Mégis inkább a kézi váltót választanánk, már csak az alacsonyabb ár miatt is – bár ez sem tökéletes. A motor fordulatszáma sokáig magasan marad, miután a kuplungot benyomtuk, ami megnehezíti a finom és sima váltásokat. A Ceed leginkább autópályás tempónál mutatja a legjobb oldalát, ilyenkor alacsonyan tartható a fordulatszám, és az utazás is nyugodtabbá válik. Ugyanakkor néhány versenytárs – például a Toyota Corolla – jobban képes elszigetelni az utastérben érzékelhető menetzajt, ami hosszabb távú utakra még inkább alkalmassá teszi őket.
A 0–100 km/órás gyorsulást tekintve a Ceedet hajtó 1,5 literes T-GDi ISG benzinmotor kézi váltóval 8,4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, míg a duplakuplungos automata váltóval ez az idő 8,6 másodperc – mindkét változat végsebessége 209 km/óra.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük