Most jött a végzetes hír Dudás Miki édesanyjáról!

Elzárkózás, gyógyszerek és az utolsó remények – Klári asszony azóta teljesen összeomlott. Nyugtatókon él, mindenkit elutasít, aki segítene. A fia és unokái próbálnak benne kapaszkodót nyújtani, de ő csak a férje elvesztésére tud gondolni. A család egyre jobban aggódik érte, főleg most, hogy a tárgyalás is közeleg a gy/lkosai ellen – nem tudni, miben törik meg legközelebb a megtört özvegy szíve.

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Bizonyos piacokon a Hyundai kínál egy visszafogottabb változatot is az i30 N-ből, de az Egyesült Királyságban kizárólag a csúcsfelszereltségű Performance modellt lehet megvásárolni – nem mintha emiatt panaszkodnánk. A motorháztető alatt egy turbófeltöltéses négyhengeres dolgozik, amely 276 lóerőt és 392 Nm nyomatékot ad le.
A Hyundai szerint a kézi váltós i30 N 5,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg a duplakuplungos automata változat launch control-lal ugyanezt 5,4 másodperc alatt teljesíti. Mindkét verzió végsebessége 250 km/h. A teljesítményleadás az egész fordulatszám-tartományban erőteljes, bár az i30 N nem ad akkora ösztönzést a fordulatszám-piros zóna eléréséhez, mint például a Ford Focus ST.
A négyhengeres motor kipufogóhangja a választott vezetési mód függvényében három szintre állítható. Mindhárom beállítás meglehetősen hangos, a sportosabb módok pedig látványos durrogással és ropogással egészítik ki a gázadásokat és a visszavételeket. Ezek a hanghatások némileg szükségesek is, mivel maga a motorhang kissé lapos, karakter nélküli.

Ami a fogyasztást, a CO₂-kibocsátást és az üzemeltetési költségeket illeti, az i30 N egy forró ferdehátúhoz képest nemcsak megfizethetőbb, mint sok riválisa, de biztosítási szempontból sem terheli meg túlságosan a pénztárcát. Bár jóval drágább, mint a hagyományos i30, több ezer fonttal olcsóbb, mint közvetlen vetélytársai, például a Volkswagen Golf GTI vagy a Ford Focus ST, és közel 14 000 fonttal kevesebbe kerül, mint a Honda Civic Type R.
A forró ferdehátú vásárlói általában nem a fogyasztást helyezik előtérbe, de a Hyundai szerint a kézi váltós i30 N akár 6,6 literes fogyasztásra is képes (35,3 mpg), míg az automata változat 7 liter körül fogyaszt (33,6 mpg). Valós körülmények között végzett tesztünk során azonban a kézi váltós Hyundai mindössze 28,8 mpg-t teljesített, míg a Focus ST Track Pack 32,1 mpg-t hozott. A legújabb Civic Type R és Golf R modellek is képesek magasabb fogyasztási értékekre, de ezek a különbségek nem kiugróak.
A CO₂-kibocsátás sebességváltótól függően változik: a kézi váltós i30 N 182 g/km-t, míg az automata 191 g/km-t bocsát ki. Ennek eredményeként az i30 N a legmagasabb, 37 százalékos Benefit-in-Kind (BiK) adósávba tartozik, így cégautóként valószínűleg nem a legjobb választás.
A biztosítási kategóriák tekintetében a forró ferdehátúk néhány éve még rémálmot jelentettek a biztosítóknak, de a biztonsági és védelmi rendszerek fejlődésének köszönhetően ma már jóval könnyebb rájuk biztosítást kötni. Az i30 N mind a hatfokozatú kézi, mind a nyolcfokozatú automata váltóval a 26-os csoportba esik. Összehasonlításképp, a jóval erősebb Focus ST a 34-es, míg a Civic Type R az 50-es skála 43. fokozatában található.
A legfrissebb szakértői adatok szerint az i30 N három év és 36 000 mérföld használat után eredeti értékének 50–53 százalékát tartja meg, leginkább a kézi váltós modellek teljesítenek jól ebből a szempontból. Ezzel ugyan nem éri el a Golf GTI várható 53–56 százalékos, vagy a Civic Type R 61 százalékos értéktartását, de még így is versenyképes.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük