Összetört a TV2 híradósa!

A veszteség nem múlt el nyomtalanul, de Judit megtanulta meggyászolni azt, ami elhalt benne. Időt adott magának, hogy elengedje a múltat, és lassan minden sebe behegedt. Ami egykor teher volt, mára tanulsággá érett: megerősödött, másképp látja önmagát és a jövőt. Már nem kényszerből húz mosolyt az arcára – őszintén tud nevetni újra. Nyitott szívvel várja, mit hoz az élet – akár egy új szerelem ígéretét is.

VIA femina

Ez is érdekelhet:

A Solterra nem képes átlépni a 300 mérföldes hatótávot egyetlen töltéssel, és különösen hideg időben gyenge hatékonyságot mutat. Ellentétben sok más elektromos családi SUV-val, a Solterra csak egyféle hajtáslánccal kapható: egy 71,4 kWh-s akkumulátor táplálja a két villanymotort. A Subaru szerint ez az összeállítás az alapkivitelű Limited változatban akár 289 mérföldes hatótávot is biztosít, míg a Touring felszereltségű modell, mint amilyet mi is vezettünk, csak 257 mérföldre képes, valószínűleg a nagyobb, 20 colos kerekek miatt.
Összehasonlításképp: a belépő szintű Model Y, a Skoda Enyaq iV és a Ford Mustang Mach-E is 250 és 280 mérföld közötti hatótávot kínál, ugyanakkor ezen modellek bizonyos változatai gond nélkül túllépik a 300 mérföldes határt. Ráadásul a Solterra különösen rosszul teljesített a hideg, téli időjárás során. A teszt során mindössze 2,5 mérföldet tett meg kilowattóránként, míg a vele egy időben kipróbált Skoda Enyaq iV 3,0 mi/kWh hatékonyságot ért el. Ez alapján a Subaru egy teljes töltéssel csak 178 mérföldet tudna megtenni, szemben a Skoda 231 mérföldes hatótávjával.

Természetesen, mint minden elektromos autó, a Solterra is hatékonyabb lehet a melegebb hónapokban, de ezt csak egy újabb teszt során lehetne pontosan megállapítani. Bár a Solterra 150 kW-os gyorstöltési képessége nem számít a leggyorsabbnak ebben a kategóriában, legalább az Enyaq iV, az ID.4 és a Nissan Ariya szintjén mozog. Megfelelően gyors töltőpontra csatlakozva 10–80 százalékos töltés 28 percet vesz igénybe, míg egy 7,4 kW-os otthoni fali töltőről közel 12 óra szükséges a teljes feltöltéshez.
A biztosítási díjak sem teszik olcsóvá a Solterra fenntartását. A Limited felszereltségű modell a 46-os biztosítási kategóriába tartozik (az 50-es skálán), míg a csúcskivitelű Touring az egyik legmagasabb, 47-es kategóriába esik. Érdekesség, hogy a Solterra testvérmodellje, a Toyota bZ4X, amely azonos alapokra épül, csak a 35–38-as kategóriákban szerepel.
Ami az értékállóságot illeti, a Subaru első elektromos autója a várakozások szerint három év és 36 000 mérföld után eredeti értékének körülbelül 57 százalékát fogja megtartani, ami az átlagnál jobbnak számít ebben a szegmensben.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük