Ha – ne adj’ isten – Katalin hercegné meghalna, már készen áll a „Reading Bridge” nevű terv. A név sem véletlen: Reading Katalin szülővárosa, a „bridge” (híd) pedig a királyi család kódjai közé illik, mindegyikük temetési terve tartalmazza. A híd a múlt és jövő összekötését, a monarchia örök életét szimbolizálja – legalábbis ezt mondják a palotában.
VIA story
Ez is érdekelhet:
A benzinmotorok sok vásárló igényeit kielégítik, de a 109 lóerős, 1,0 literes turbós változat különösen figyelemre méltó az alacsony alapára miatt. Ez a háromhengeres motor nem olyan sima vagy csendes, mint egy négyhengeres, viszont élénk, jól húz, és meglepően fürgén gyorsul: hatodik fokozatban 50–70 mph között mindössze 13,1 másodpercet igényel, míg negyedikben 30–50 mph között 6,4 másodperc alatt teljesíti a sprintet – ez jobb, mint amit sok riválisa tud.
Autópályán is meglepően csendes, a pontos váltó és az élénk, gépies vezetési élmény miatt pedig igazán élvezetes, főként kanyargósabb utakon. Őszintén szólva, ez az 1.0 TSI a kínálat legjobb választása: kellően reszponzív, kifinomultabb, mint a dízelek, és gazdaságos is.
Próbáltuk a korábban elérhető, de már nem kínált 1.4 TSI-t és a 2.0 TSI modelleket DSG automataváltóval. Mindkettő viszonylag gyors, de városi környezetben a hajtáslánc darabos és lassan reagál, ami kár, mert egyébként igen csábító a csomag. A kézi váltós változatok összességében sokkal élvezetesebbek a vezetés szempontjából.
Valós körülmények között is jó fogyasztás, mérsékelt biztosítási díjak és tisztességes maradványértékek teszik vonzóvá a modellt azoknak, akik költséghatékony autót keresnek. A SEAT Ateca motorjai többségükben a Leonból származnak. A 109 lóerős, 1,0 literes háromhengeres turbómotor egy viszonylag nagy családi SUV-hez képest kicsinek tűnhet, de a SEAT szerint akár 46,3 mpg (kb. 6,1 l/100 km) fogyasztást is tud, 139 g/km CO2-kibocsátás mellett (SE felszereltséggel mérve, WLTP szabvány szerint).
Egy másik benzinmotoros opció a nagyobb, 148 lóerős, 1,5 literes négyhengeres turbó, amely legfeljebb 44,8 mpg (kb. 6,3 l/100 km) fogyasztásra képes, 142 g/km CO2-kibocsátás mellett. A kínálat csúcsán lévő, 187 lóerős modell kb. 35 mpg (kb. 8,1 l/100 km) fogyasztást tud, és 182 g/km a CO2-kibocsátása – ráadásul ez csak összkerékhajtással és automatával elérhető, így a valós fenntartási költségek még magasabbak lehetnek.
Néhány vásárlónak a dízelmotorok tűnhetnek vonzóbbnak. A 113 lóerős 2,0 literes dízel és az erősebb, 148 lóerős változat egyaránt 57–58 mpg (kb. 4,9–5,0 l/100 km) körüli fogyasztást tud, CO2-kibocsátásuk pedig 126–128 g/km közötti.