A támogatást igényelheti a lakás tulajdonosa vagy annak közeli hozzátartozója, illetve önkormányzati bérlakás határozatlan idejű bérlője is. Nem vehető igénybe állami vagy kezelői tulajdonú lakásokra (például Nemzeti Eszközkezelő által kezelt ingatlanokra). A szükséges dokumentumok között szerepel a műszaki terv, költségvetés, valamint adott esetben a tulajdonos írásos hozzájárulása. Az elbírálás az MBH és az OTP Bank közreműködésével történik.
VIA Hovege
Ez is érdekelhet:
A nagyon könnyű és közvetlen kormányzás miatt a Megane E-Tech könnyen vezethető szűk helyeken, és az EV-tulajdonosok, akik szeretnék maximálisan kihasználni a regeneratív fékezést, élvezni fogják a különböző lassítási szinteket. Akik kedvelik az egypedálos vezetést, mostantól választhatják ezt az opciót, míg a korábbi Megane E-Tech verziók csak arra voltak képesek, hogy a járműt fékező mozgásra lassítsák, de nem teljes megállásra.
Számos mesterséges hang választható, hogy figyelmeztesse a gyalogosokat az autó közeledtére, köztük egy kissé ijesztő hangot is, amelyet a francia elektronikus zenei ikon, Jean-Michel Jarre alkotott. A Megane E-Tech rugózása azonban kissé kemény, mivel a feszes futómű és a nagy, 20 colos könnyűfém kerekek együtt kissé durvává teszik az utazást egy családi autónál.
Bár a feszesség miatt a Megane E-Tech ügyesen és fürgén veszi a kanyarokat, két tényező akadályozza abban, hogy igazán élvezetes vezetői élményt nyújtson. Az első a könnyű kormányzás, amely nem ad túl sok visszajelzést. Ez azt jelenti, hogy az autó pontos elhelyezése inkább tapasztalatból, mintsem finom érzékelésből történik.
A második a stabilitásvezérlő rendszer, amely nagyon korlátozó, és a teljesítményt addig szabályozza, amíg a kormány majdnem teljesen egyenes nem lesz. Ez megnehezíti a sima, folyékony haladást kanyargós utakon. Ezek kár, mert a Megane E-Technek ígéretes a futóműve, amelyet csak a szoftver korlátoz.
Autópályás vezetés és hosszú távú kényelem
A Megane E-Tech magas sebességnél is stabil – alacsony súlypontja miatt nagyon megbízhatóan tapad –, de a feszes rugózás ilyenkor is érezhető. Egy kicsit lágyabb beállítás sokkal kényelmesebbé tenné autópályán, hiszen az elektromos motor teljesítménye még mindig bőven elegendő, és a szélzaj is jól van csillapítva.
„A gyártók folyamatosan finomítják és fejlesztik az EV-technológiájukat minden új modellel, és ez jól látható, ha összehasonlítjuk a Megane E-Tech fékrendszerét az újabb Renault 5-ével. Míg az 5 feszes, megnyugtató pedált kínál, amely simán vált a motoros regeneratív és a mechanikus fékezés között, a Megane E-Tech fékje nagyon könnyű és éles, és nehezen adagolható.” – mondja Alex Ingram, főtesztelő, aki a Megane E-Techet az Egyesült Királyságban a Skoda Elroq ellenében tesztelte.