Borzasztó családi tragédia: Meghalt Wolf Kati ikertestvére

„Úgy érzem, ő vitt el mindent, ami rossz, és rám hagyta az erejét” – fogalmazott meghatódva az énekesnő. Bár testvére elvesztése már a kezdetekkor árnyékot vetett életére, mégis úgy tekint erre az emlékre, mint egy különös ajándékra. Úgy érzi, ikertestvére energiája azóta is vele van, segít túllendülni a nehézségeken, és erőt ad ahhoz, hogy soha ne adja fel.

VIA CTX

Ez is érdekelhet:

A teljes véleményalkotást a Kia EV3 hatékonyságáról későbbre tartogatjuk – amikor majd melegebb időben, brit utakon is teszteljük –, de a kezdeti benyomások alapján úgy tűnik, hogy a modell üzemeltetési költségei versenyképesek lesznek legközelebbi riválisaival szemben.
Elektromos hatótáv, akkumulátor-élettartam és töltési idő
Az EV3-at két nagyon eltérő éghajlati körülmény között teszteltük: egyszer egy hideg téli héten az Egyesült Királyságban, másodszor pedig egy meleg nyári teszt alkalmával Dél-Koreában. Ezek az utak világosan megmutatták, mekkora hatással van a külső hőmérséklet az autó hatótávjára. A brit hidegben 3,3 mérföld/kWh fogyasztást mértünk, ami a hosszú hatótávú modell esetében 435 km-es (270 mérföldes) valós hatótávot jelent. Ez az érték már tartalmazza a fűtés energiaigényét is – amelyhez az alacsonyabb felszereltségű modellekben nem áll rendelkezésre hőszivattyú, ami tovább csökkentheti a hatékonyságot. A hatékonyabb fűtés érdekében a hőszivattyú kizárólag az EV3 csúcsváltozatában, a GT-Line S modellben rendelhető meg, kb. 1.000 font (kb. 450 ezer Ft) felár ellenében.

Melegebb időben – 25 °C körüli dél-koreai hőmérséklet mellett – már 4,6 mérföld/kWh fogyasztást tapasztaltunk, ami több mint 160 km-rel (100 mérfölddel) növeli a hatótávot. Időjárástól függetlenül az EV3 hatótávja az egyik legjobb ebben a méret- és árkategóriában.
A hosszú hatótávú EV3 hivatalosan 127,5 kW-os maximális töltési teljesítményt támogat, ami átlagos érték ebben a szegmensben. Az 81,4 kWh kapacitású akkumulátorral ez azt jelenti, hogy 10–80%-os gyorstöltés kb. 30 percet vesz igénybe. Az alapmodell 58,3 kWh-s akkumulátorral és alacsonyabb töltési teljesítménnyel rendelkezik, így bár kisebb az akku, mégis hasonló – kb. félórás – töltési idővel lehet számolni.
Otthoni 7,4 kW-os fali töltővel az 58,3 kWh-s verzió teljes feltöltése közel 9 órát, míg a 81,4 kWh-s modell feltöltése kb. 12,5 órát igényel.
Bár az elektromos autók már nem mentesülnek az Egyesült Királyságban a gépjárműadótól (VED), az EV3 egyes változatai 40.000 fontos (kb. 18,5 millió Ft) listaár alatt maradnak, így elkerülik a luxusautókra vonatkozó extra éves adóterhet. Például az általunk ajánlott GT-Line (nagyobb akkumulátorral) még éppen 40.000 font alatt tartható, ha a metálfényezést is megrendelik (ez 625 fontba kerül), mivel a P11D-ár (amely nem tartalmazza az első regisztrációs díjakat) így határon belül marad. A csúcsváltozat, a GT-Line S azonban ezt már meghaladja, így évente extra díjat kell fizetni a normál VED-en felül – a második adózási évtől kezdődően egészen az autó hatéves koráig.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük