A tévé előtt lett rosszul. Újabb sztrókot kapott Schobert Norbi

Igazából két sztrókom volt. Az egyik a házunk előtt, a másik másfél évvel ezelőtt a tv előtt! – nyilatkozta.

Forrás: MSN / FB / SZNI

Ez is érdekelhet:

Az Ioniq 9 élőben sokkal látványosabb és meggyőzőbb, mint képeken. Az arányai elsőre talán furcsának tűnnek, de ahogy egyre többet nézi az ember, úgy áll össze az összkép. Rengeteg apró részletet fedezhetünk fel rajta: például az elrejtett mintázatokat az első hűtőrács mögött, vagy azokat a különleges felniket, amelyek olyan hatást keltenek, mintha a ’70-es évek Alpina modelljeiről származnának – csak éppen ezek 21 colosak, nem 15-ösek. Hátulról nézve pedig szinte olyan, mintha egy időgépen utazó Volvo V70 második generációját látnánk – egy kicsit retró, mégis modern.

Ebben a mai világban, ahol a legtöbb elektromos autó egyformának tűnő, sima és gömbölyű formákat kap, az Ioniq 9 üdítő kivétel. Sajátos stílusa van. Kétségtelenül SUV, de az oldalsó sziluettje és a hátsó kialakítása miatt van benne valami MPV-s (egyterűs) és kombis jelleg is. Ha közelebbről megnézzük, akkor még több részletet felfedezhetünk: például a szoborszerű alsó karosszériát, az aktív légbeömlőket, a különleges hátsó kialakítást, amely csökkenti a légellenállást, vagy a versenyautókra emlékeztető „Coke-bottle” sziluettet (ami a palackformáról kapta a nevét).

Ennek az alapos formatervezésnek meg is van az eredménye: az Ioniq 9 légellenállási együtthatója mindössze 0,26 – vagy 0,27, ha nem digitális tükröket, hanem hagyományosakat kérünk, ahogy a legtöbb vásárló valószínűleg fogja. Ez kimondottan lenyűgöző érték, főleg egy ilyen nagy autó esetében. Összehasonlításképp: a kisebb Ioniq 5 légellenállási értéke 0,29, az EV9-é pedig 0,28 – tehát az Ioniq 9 nemcsak formásabb, hanem aerodinamikailag is hatékonyabb.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük