A családon belüli együttélés régóta része volt a társadalmak működésének. Nagyszülők, szülők, unokák egy fedél alatt éltek, megosztották a költségeket, a munkát, a gondoskodást. Az idős emberek nem elszigetelten, magányosan töltötték éveiket, hanem részt vettek a család életében – a bölcsességükkel, tapasztalatukkal segítették a fiatalabbakat. Ez még csak egy INNOVÁTORI TERVEZET! VÁRHATÓAN 2030-RA LESZ ÉRELEMEZHETŐ BELŐLE VALAMI!
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
Ami a töltést illeti, a Fiat hivatalos adatai szerint a 500e maximálisan 85 kW-os villámtöltést képes felvenni, ami lehetővé teszi, hogy az akkumulátor 0-ról 80 százalékra nagyjából 35 perc alatt feltöltődjön. Ez pontosan ugyanaz a töltési teljesítmény, amit a MINI Cooper E is tud, tehát ezen a téren versenyképesnek számít. Azonban például a Renault 5 egy hajszálnyival gyorsabb, hiszen az akár 100 kW-tal is képes tölteni. Fontos tudni, hogy a Fiat 500e esetében a töltés jelentősen lelassul, miután elérte a 80 százalékos szintet – az utolsó 20 százalékos szakasz nagyjából 50 percet is igénybe vehet, így aki siet, annak érdemes inkább 80 százaléknál megállnia.
A biztosítás szempontjából sem túl megterhelő ez az autó, különösen az alacsonyabb kapacitású, 24 kWh-s alapmodell esetében, amely a 16-os biztosítási osztályba esik – ez átlagosnak, sőt, olcsónak mondható a modern autók körében. A nagyobb, 42 kWh-s akkumulátorral szerelt változat csupán egy-két kategóriával kerül magasabb besorolásba. A kabrió verzió – azaz a Fiat 500e Convertible – egy kicsit drágább lehet ilyen szempontból, mivel az már a 21-es csoportba tartozik, de még ez is elfogadható.
Ha valaki céges autót keres, különösen kis méretű, városi használatra szánt járművet, a Fiat 500e különösen jó választás lehet. Mint minden elektromos autó, ez is a legkedvezőbb adózási sávba esik, és 2025 áprilisától a cégautóadó mindössze három százalék lesz. Ez azt jelenti, hogy ha valaki az alacsonyabb, alapjövedelmi adókulcs alá tartozik, akkor évente mindössze 186 font adót kell fizetnie a használat után. Ez nagyjából ötöde annak, amennyibe a Fiat 500 enyhén hibrid változatának céges adózása kerül ugyanennyi idő alatt – tehát pénzügyi szempontból is igen vonzó alternatíva.