Megjöttek a friss hétfői számok!

Real‑PR 93 (biztos szavazók): Fid/sz: 47 %, Tisza Párt: 42 % vagyis a Fi/esz előnye: +5 pont, Magyar Társadalomkutató (aktív választók):Fid/sz: 49 %, Tisza Párt: 41 % vagyis a Fid/sz előnye: +8 pont. NEKED MI A VÉLEMÉNYED?

Forrás: MSN / FB / MHZA

Ez is érdekelhet:

Városban és autópályán egyaránt kellemes utazást kínál a Kia Optima, mivel a puha futómű jól elnyeli az úthibákat – még a nagyobb, 18 colos kerekekkel is. Az utastér általában csendes és komfortos, de ha nagyobb sebességgel haladunk, különösen a jobban felszerelt modelleknél, a nagy kerekek és az azokhoz tartozó szélesebb gumik már érezhető zajt keltenek az utastérben. A menetszél zaja viszont jól el van szigetelve, és bár a motor gyorsításkor zajosabb lehet, menet közben egyenletes tempónál szépen elcsendesedik.

A plug-in hibrid változatban (Optima PHEV) viszont már más a helyzet. A beépített akkumulátorok jelentős súlya érezhető az úton. A hibrid változat vezetése nem olyan könnyed, mint néhány más, hasonló hajtásláncú riválisé – az autó lomhának tűnik, mintha folyamatosan küzdene saját súlyával. Tisztán elektromos üzemmódban sem olyan kifinomult, mint például egy Prius Plug-in: a váltó nem mindig dolgozik finoman, érezhetően ránt egy-egy fokozatváltáskor. Ennek ellenére a tisztán elektromos működés hatékonysága meggyőző. A gyári adatok szerint egy töltéssel 50 kilométer körüli hatótávra képes, és a teszt során valóban sikerült nagyjából 56 kilométert megtenni kizárólag elektromos hajtással – többet, mint amit a fedélzeti számítógép előre jelzett.

Ami viszont igazán rontja az Optima összbenyomását, az a futómű és a vezethetőség. Annak ellenére, hogy a hibrid változat keményebb felfüggesztést kapott, az autó kanyarodáskor nem reagál elég gyorsan, kissé nehézkesnek, „lustának” tűnik. A kormány könnyű, de alig ad visszajelzést az útról, ami a vezető számára kissé bizonytalanná teszi az élményt. Gyorsabb kanyarokban a nehéz akkumulátorcsomagok hátulról tolják ki az autót, így hajlamos a billegésre, és az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) gyakran lép közbe – igaz, ez viszonylag finoman történik. A rosszabb minőségű utakon, kátyúkon és egyenetlen aszfalton az autó érezhetően ráz, és nem tudja olyan hatékonyan elsimítani az úthibákat, mint néhány konkurense. Kár, mert ha az út sima, az Optima kellemesen csendes és kényelmes.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük