Titkolták, de kiderült: Ennyit keresnek havonta a papok

Átlag mögött rejtőző valóság – A KSH több foglalkozást egyben kezel: a papok, muzeológusok, levéltárosok és sportolók egy kalap alatt szerepelnek. Ez torzítja a képet: például a sportolói fizetések felhúzhatják az egyházi dolgozók átlagát is – ami így elérheti a 747 ezer forintot is havonta.

VIA Penzcentrum

Ez is érdekelhet:

A modellfrissítéssel puhított lengéscsillapítók javították a kényelmet az előző Ioniq 5-höz képest, azonban a Tesla Model Y és az Audi Q4 e-tron frissített változataihoz viszonyítva a Hyundai továbbra is kissé ridegen kezeli az élesebb úthibákat. Ez leginkább a kormányon érezhető enyhe vibráció formájában jelentkezett – annak ellenére, hogy épp ezen a területen próbált javítani a gyártó az új változatnál. Ettől eltekintve a kormányzás pontossága, súlyozása és reakciója természetesebb érzetet ad, mint sok rivális esetében – különösen a Tesla Model Y-hoz képest. Városi közlekedésnél a kormány kellemesen könnyű, viszont a 12 méteres fordulókör meglehetősen nagy, főleg ha összevetjük a Skoda Enyaq 9,3 méteres (vagy összkerékhajtású változat esetén 10,8 méteres) értékével. Magasabb tempónál a Hyundai Ioniq 5 puha felfüggesztése miatt kissé imbolyog a kanyarokban. Bár nem különösebben szórakoztató vezetni, ez a karosszériadőlés mégis visszajelzést ad a vezetőnek arról, hogy mennyit bír az alváz az adott íven. A viszonylag lágy beállítások nem ösztönöznek sportos vezetésre – sokkal inkább egy nyugodtabb, kényelmes stílust támogatnak. Ezt csak fokozza az autó szélessége, ami szintén állandó tudatalatti jelenlétként hat, főleg szűk, beláthatatlan kanyarokkal tarkított vidéki utakon.

Mechanikai szempontból a legközelebbi rokona a Kia EV6, amelynek feszesebb futóműve nem igazán párosul élesebb vezetési élménnyel – ezzel szemben az Ioniq 5 nyíltan vállalja a puhaságát.
Az egymotoros hátsókerék-hajtású változatok finoman tolják az autót a hátsó tengelyről, míg a négykerék-hajtású modellek természetesen jobb tapadást kínálnak. Egyik sem kifejezetten szórakoztató vezetési élményt nyújt, de egy családi autóhoz mért elvárások szerint tökéletesen illeszkednek. Nagy méretű elektromos autóként az Ioniq 5 is meglehetősen nehéz: a súly 1.880 kg-tól (kis akkumulátorral) egészen 2.190 kg-ig (AWD változatban) terjed. Ez főként vészfékezéskor érezhető igazán, amikor kiderül, hogy a reakcióidő nem vetekszik kisebb, könnyebb autókéval.
Kisebb lassításokhoz az elektromos motor regeneratív fékezése hatékony segítség, és a kormány mögötti váltófülek révén többféle visszatermelési szint választható – ez az egyik legjobb rendszer, amit eddig elektromos autóban próbáltunk.
A retro-futurisztikus dizájn valóban látványos, de az aerodinamikai ellenállás 0,288 Cd (felszereltségtől függően), így a forma nem a legáramvonalasabb a kategóriában. Ez elsősorban autópályán érződik, ahol a Hyundai kicsit több szélzajt termel, és a fogyasztás is magasabb lehet a kevésbé légellenállásos riválisokhoz képest.
Ennek ellenére az autó stabilitása és kényelme nagy sebességnél is kiváló, a kormányzás kellően lazán viselkedik, így az Ioniq 5 nem tűnik idegesnek. Az utastér pedig egy igazán pihentető és csendes környezetet kínál, amelyben öröm hosszabb utakat megtenni.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük