Még a nyugdíj előtt érkezik a pénz!

Ahhoz, hogy ezekhez a juttatásokhoz hozzájussanak, a nyugdíjasoknak kérelmet kell benyújtaniuk a lakóhelyük szerinti kormányhivatalban vagy elektronikus úton, Ügyfélkapun keresztül. A jogosultságot jövedelmi és egészségügyi szempontok alapján bírálják el. Ezek a támogatások fontos segítséget jelenthetnek azoknak, akik havi nyugdíjuk mellett nehezen boldogulnak, és stabil, kiszámítható kiegészítő forrásra van szükségük.

VIA Hovege

Ez is érdekelhet:

A Hyundai Ioniq 5 N a gyártó első igazán vezetési élményre hangolt elektromos autója, amely nemcsak teljesítményével, hanem ár-érték arányával is kitűnik a mezőnyből. Az elektromos autókra gyakran jellemző gyors értékvesztés itt nem igaz: az Ioniq 5 N várhatóan három év után eredeti értékének 54,1%-át tartja meg, ami jobbnak számít, mint például a Ford Mustang Mach-E GT (40,3%) vagy akár a BMW M3 (50,0%).
Külső megjelenését a Hyundai Pony Coupé és a Lancia Delta Integrale inspirálta, az eredmény pedig egy karakteres, sportos formaterv mélyre húzott lökhárítókkal, agresszív diffúzorral és oldalszoknyákkal. Az autó alapfényezése a feltűnő Soutronic Orange, de választható hozzá a Hyundai N divíziójának klasszikus Performance Blue árnyalata is, matt vagy fényes kivitelben. Az utastér sportos, de visszafogottabb: fekete alapszín Performance Blue részletekkel, különleges N logós sportülésekkel és egyedi kormánykerékkel, amelyről közvetlenül válthatók a vezetési módok. A műszerfal mögött egy 12,3 colos digitális kijelző található, amelyen a teljesítménymutatók, G-erők, akkumulátor- és motorhőmérséklet, valamint a felfüggesztés aktuális beállításai is láthatók. A belső anyaghasználat megfelelő, de nem éri el a prémiumszintet: például a csupasz ajtókárpit kissé olcsón hat egy 65 000 fontos autóban.

A központi infotainment rendszer szintén 12,3 colos érintőképernyő, amelyen az N-specifikus menük közvetlen hozzáférést biztosítanak a hajtáslánc és a felfüggesztés beállításaihoz. Innen állítható például az első-hátsó nyomatékmegosztás, bekapcsolható a versenymód, valamint élőben figyelhetők a gázpedál-reakciók vagy a köridők. Az ilyen funkciók inkább álló helyzetben használhatók biztonságosan.
Az első sportülések kiváló oldaltartást nyújtanak, ám a magasabb SUV-szerű üléshelyzet miatt nem teljesen tökéletes a sportautós vezetési élmény. Hátul az Ioniq 5 többi változatában is megtalálható, háromszemélyes pad kapott helyet Alcantara kárpitozással. A térkínálat kiváló: nagy lábtér, sík padló és ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontok. A hátsó fejtér inkább átlagos, viszont a nagy ablakok sok fényt engednek be, és árnyékolók is segítik a kényelmet. A csomagtér 480 literes, ami megfelelő, de az autó méretéhez mérten lehetne nagyobb is. A padló viszonylag magas, így a pakolófelület kissé sekély.
A biztonság terén az Ioniq 5 N erős: az alapmodellhez hasonlóan 5 csillagos Euro NCAP minősítést szerzett, és a Hyundai 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garanciát kínál – ami ritka ilyen teljesítményű autók körében. A karbantartási költségek is kedvezőek: egy nagyobb szerviz kb. 167 fontba kerül, az időszakos karbantartások pedig ennek felébe, így három év fenntartása körülbelül 302 fontba kerül.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük