Figyelem ez a Nyugdíjas Nyári Munka program még csak tervezet! Egy civil szervezet akarja bevezetni idehaza külföldi mintaképre! Neked mi a véleményed?
Forrás: MSN / FB / TTOK / EZT
Ez is érdekelhet:
Amikor a benzinmotor bekapcsol, egy halk morgás hallatszik, de a vibráció minimális, és a motor is halk marad, amíg nem pörgetjük túl magas fordulatra. Azonban míg a hibridben a motor viszonylag kulturáltan működik, a PHEV-ben durvább, erőltetettebb hangja van – különösen akkor, ha intenzívebb gyorsítást szeretnénk. Sajnos ehhez a zajhoz nem társul jelentős teljesítménytöbblet, így ez kissé csalódást keltő.
Mindezek mellett az is világos, hogy a Niro PHEV nem az az autó, ami sportos vezetésre csábít. Nem ösztönöz arra, hogy dinamikusan kanyarodjunk vagy padlógázzal vezessünk – sokkal inkább egy nyugodt, visszafogott közlekedési eszköz, amely akkor érzi jól magát, ha a vezető is nyugodt és takarékos stílusban közlekedik.
A Niro különböző változatai – legyen szó hibridről, plug-in hibridről (PHEV) vagy teljesen elektromosról (EV) – ugyanarra a platformra épülnek, és kívülről szinte megkülönböztethetetlenek. Emiatt azt hihetnénk, hogy vezetési élményben sincs túl nagy különbség köztük. A valóság viszont más: a vezetési karakterük meglepően eltérő, ahogy azt a teljesítményről szóló tesztek is bizonyítják.
A tisztán elektromos Niro EV a legélvezetesebb vezetési élményt kínálja. A kormányzása közvetlenebb, az első futómű határozottabb, és az autó jól reagál a vezető utasításaira – élmény vele kanyarogni. Ezzel szemben a hagyományos hibrid változat csak biztos, kiszámítható vezethetőséget nyújt, de teljesen mentes bármiféle izgalomtól. A kanyarodásnál jobban dől a kasztni, a kormány pedig könnyű és élettelen – vagyis szinte semmilyen visszajelzést nem ad az útról.
A kényelem terén is van különbség. Még a kisebb méretű kerekekkel is hajlamos a hibrid változat keményebben reagálni az úthibákra, például kátyúkba hajtva inkább „áttör” rajtuk, mintsem elnyelné őket. Az EV ezzel szemben sokkal finomabban, lágyabban simítja el ezeket az útegyenetlenségeket. Ugyanakkor, ha más hibrid SUV-okkal hasonlítjuk össze, a Niro így is jó eredményt mutat – különösen az előző generációhoz képest jelentős előrelépés történt a rugózási komfortban.