Stohl később elmondta: úgy érezte, mintha a saját múltja segítette volna át őket a kérdésen – épp, mint a Gettómilliomos című filmben. A testvére ötlete és az ő emlékei együtt vezettek a jó válaszhoz. Bár a következő kérdésnél hibáztak, 2 millió forinttal távoztak – és egy mély, közös élménnyel, ami sokkal többet ért puszta pénznél.
VIA Story
Ez is érdekelhet:
A Kona Electric jelenleg egyetlen akkumulátorkapacitással érhető el, miután a 48,4 kWh-s változatot kivezették a kínálatból. Az elérhető 65,4 kWh-s akkumulátor akár 513 kilométeres (319 mérföld) hatótávot kínál. Ha azonban az N-Line, N-Line S vagy Ultimate felszereltséget választjuk, ezekhez alapáron 19 colos kerekek járnak, amelyek a hatótávot 454 kilométerre (282 mérföld) csökkentik. Az Ultimate szinten viszont választhatóak a kisebb, Premium felszereltségben használt 17 colos felnik is, amivel visszaállítható a maximális, 513 kilométeres hatótáv – ez különösen azoknak lehet fontos, akik gyakran tesznek meg hosszabb távokat.
A Konát ráadásul az év minden szakában közel a gyári értékhez közeli hatótávra lehet használni, ami nem minden elektromos autónál mondható el. Ennek egyik oka, hogy már alapfelszereltségként tartalmaz hőszivattyút, ami hatékonyabb módja az utastér fűtésének hideg időben, így kevesebb energiát vesz el az akkumulátorból.
A töltési teljesítmény csúcsa 101 kW, amivel 10-ről 80 százalékra való töltés körülbelül 34 percet vesz igénybe. Ez nagyjából megfelel a szegmens átlagának, de nem a leggyorsabb – például a Skoda Elroq és a Volvo EX30 gyorsabban tölthető, hasonló töltési szinten akár 25 perc alatt. Otthoni, szokásos 7 kW-os fali töltővel teljesen lemerült akkumulátor esetén a Kona feltöltése körülbelül 10,5 órát vesz igénybe.
Fontos tudni, hogy az elektromos autók már nem mentesülnek az Egyesült Királyságban a gépjárműadó (VED) alól, ugyanakkor 2025 decemberéig még díjmentesen behajthatnak a londoni ULEZ (ultraalacsony kibocsátású zóna) területére. Az autó a szokásos VED díjszabás alá esik, feltéve, hogy az ára nem haladja meg a 40 000 fontos luxusautó-adó határt. Ez azonban könnyen előfordulhat, ha valaki az N-Line S vagy Ultimate felszereltséget választja, különösen akkor, ha még a Lux csomagot is megrendeli. Ilyenkor az olyan extrák, mint a prémium relaxációs ülések, talán már nem tűnnek annyira vonzónak, ha figyelembe vesszük, hogy emiatt évi jelentős plusz adóteherrel kell számolni az autó második adózási évétől egészen a hatodik év végéig.
A ChatGPT megkérdezése