Összetört Balázs Klári! Feketébe borult az oldala!

A legendás „Reptér” már csak lemezen szól majd, a közönség pedig csak emlékeiben láthatja őket együtt a reflektorok fényében. Bár a döntés véglegesnek tűnik, Klári nem zárta ki, hogy más formában, akár szólóban még hallhatjuk őt – de Kordával közös színpad többé nem lesz. IGAZ MINDEZ CSAK A TTOKOS RAJONGÓK FELTÉTELEZÉSE!

Forrás: MSN / FB / TTOK

Ez is érdekelhet:

Ahogyan szinte minden más, úgy a Toyota Prius plug-in hibrid (PHEV) változatának ára sem maradt érintetlen az infláció hatásaitól. Ugyanakkor a drágulás nem olyan nagy mértékű, mint ahogy azt elsőre gondolnánk.

Amikor a korábbi Prius PHEV modellt 2022-ben kivonták a forgalomból, az alapára körülbelül 35 345 font volt. Az új, ötödik generációs modell ezzel szemben némileg többe kerül, de cserébe komoly fejlesztéseket is kapott. Jobb és modernebb az infotainment rendszer, erősebb lett a hajtáslánc, és az elektromos hatótávolság is jelentősen megnőtt. Az új modell alapára kevesebb mint 38 000 fontnál kezdődik, de ha valaki a gazdagabb felszereltségű Excel változatot választja, az ára akár 41 000 font köré is emelkedhet. Ez a változat ugyan kicsit nagyobb kerekeket kapott, és emiatt nehezebb is lett, ami kismértékben rontja a fogyasztási adatokat – például már nem éri el az elméleti, kiemelkedő 564,9 mérföld/gallonos (azaz több mint 500 km/l) fogyasztást.

Fontos azonban megjegyezni, hogy még ezzel az új modellel sem mondható a Prius olcsónak a plug-in hibridek mezőnyében. A kategória egyik kiemelkedő szereplője, a Volkswagen Golf 1.5 TSI eHybrid például már valamivel több mint 36 000 fontért is elérhető (a Match nevű felszereltségi szinttel), és bizonyos szempontból – például elektromos hatótávban és általános menetkomfortban – felülmúlja a Priust.

És mégis, mit várhat el a vásárló a Priustól a mindennapokban? A válasz nagyrészt attól függ, hogyan használja az autót, és mennyire veszi komolyan a plug-in képességet – vagyis hogy rendszeresen tölti-e az akkumulátort. Az autóban egy 13,6 kWh-s akkumulátor található, amit egy fali töltő segítségével körülbelül két és fél óra alatt teljesen fel lehet tölteni. Ha valaki például napi ingázásra használja az autót, és oda-vissza 50 mérföldet (kb. 80 kilométert) tesz meg vele naponta, akkor heti szinten a fogyasztás nagyon kedvező lehet, akár a „háromjegyű” (angolul high triple figures, azaz több mint 100 mpg) értéket is elérheti.

A Toyota hivatalosan 53 mérföld (kb. 85 km) tisztán elektromos hatótávot ad meg, de egy átlagos felhasználásra kitalált teszten a Prius még jobb eredményt ért el: 5,4 kWh/100 km fogyasztással, ami elméletileg több mint 70 mérföldes (112 km-es) hatótávot jelent. Ez persze laboratóriumi körülmények között mért adat, a valóságban inkább 45 mérföldes (72 km-es) hatótávval érdemes számolni – különösen, ha nem kizárólag városi forgalomban közlekedünk. Ezzel szemben a Golf, amelynek nagyobb, 19,7 kWh kapacitású akkumulátora van, könnyedén elérheti a 70 mérföldes elektromos hatótávot – sőt, városi használatban még többet is.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük