Egy szemtanú arról beszélt, hogy először csak kiabálást és sí/ást hallott, majd meglátta a férfit, aki a mozdulatlan kisgyermeket tartotta a karjában. „Azt hittük, hogy a gyerek megfu/ladt” – mondta később.
Forrás: MSN / FB / EZT
Ez is érdekelhet:
Az új plug-in hibrid Cupra Leon már egy 1,5 literes, turbós, négyhengeres benzinmotorral működik, amelyhez egy 19 kWh kapacitású akkumulátor és egy elektromotor csatlakozik. A rendszer összteljesítménye 268 lóerő, a forgatónyomaték 420 Nm, és így 7,1 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. A végsebesség 250 km/h-ra van korlátozva.
Ezek az adatok papíron kifejezetten jól hangzanak, de ha azt nézzük, hogy ennek az autónak olyan ellenfelekkel kell versenyeznie, mint a GTI vagy a Honda Civic Type R, már nem tűnik ennyire egyértelműnek, hogy megállja a helyét. Ha viszont nem egy valódi „hot hatchként”, hanem inkább egy enyhén sportos, mégis gazdaságos, hosszú távon takarékosabb alternatívaként tekintünk rá, akkor a kép árnyaltabbá válik – és a hajtáslánc koncepciója is értelmet nyer.
Menet közben kiderül, hogy a villanymotor igen jó szolgálatot tesz: középtartományban kifejezetten erős, így a gyorsítások lendületesek, és ezzel sok más sportos kompakt autó teljesítményét is megközelíti. A hatfokozatú DSG váltó gyorsan és pontosan dolgozik, bár a kormány mögötti váltófülek csalódást keltően kicsik és műanyag hatásúak. A váltó automatikusan is képes felkapcsolni piros vonalnál, de ezt elég későn teszi ahhoz, hogy sportos vezetésnél ne zavarjon. Mindennapi használat során is szépen, finoman működik, bár gyors irányváltásoknál (például egy hirtelen hárompontos fordulónál) némi tétovaság előfordulhat.
Ha Cupra módba kapcsolunk, akkor a motorhang mesterségesen felerősödik, és némi durrogás is hallható a kipufogóból – ez ugyan nem teljesen valódi, de hatásos. Az EA888-as motor, amely már régóta a csoport megbízható sportmotorja, nem a leghangulatosabb hangzású egység, de hatékony, pörgős, és meggyőző módon gyorsít, akárhányszor a gázra lépünk.