Márpedig úgy néz ki, a saját példámból kiindulva, hogy van erre esély), akkor egy olyan rendszer következik, amiben kép/elen vagyok l/te/ni” – fogalmazott oldalán Majoros Péter. DE AZ ESEMÉNY CSUPÁN CSAK RAJONGÓI FELTÉTELEZÉS!
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
Az úton haladva a Volvo S90 még mindig kissé keményen reagál a nagyobb úthibákra és bukkanókra, és ezt sajnos nem ellensúlyozza a futómű kiemelkedő viselkedése sem. A karosszéria mozgása kanyarban érezhetően több, mint amit például egy 5-ös sorozatban tapasztalnánk, vagyis a stabilitás nem tökéletes. A kormányzás is kissé túlságosan „rásegített” érzésű – bár gyors, mégis inkább befordítja az autó orrát a kanyarba, ahelyett hogy finoman vezetné oda. Ez azt eredményezi, hogy az S90 viselkedése félúton van a sportos limuzinok agilitása és a hosszú távú utazásokra tervezett kényelmes, ringató autók puha rugózása között.
Ugyanakkor, amit már régóta elvárhatunk egy Volvótól, az a biztonság terén mutatott kiemelkedő teljesítmény, és az S90 ezen a téren nem okoz csalódást. Az autó nemcsak passzív biztonsági rendszerekkel van felszerelve – ezek baleset esetén védenek –, hanem számos modern aktív technológiát is kínál, melyek célja a balesetek megelőzése. Az egyik legérdekesebb és leghasznosabb újdonság a nagytestű állatérzékelő rendszer, amely sötét, vidéki utakon képes figyelmeztetni például szarvasokra, ha azok oldalról közelednek az úttest felé. Ez kifejezetten hasznos lehet a vadveszélyes területeken, különösen éjszaka.
Emellett az S90-ben megtalálható a Volvo legújabb generációs Pilot Assist rendszere is, amely automatikusan képes kezelni a gyorsítást, fékezést, valamint a sávkövetést egészen 80 mérföld/órás (kb. 130 km/h-s) sebességig. Ez a rendszer főként hosszú utakon jön jól, különösen autópályán araszolva, forgalmi dugóban vagy városi kétsávos utak esetén, mivel jelentősen csökkenti a vezetőre nehezedő terhelést.
A meghajtás terén a legerősebb modell, a T8 plug-in hibrid, amely egy 2.0 literes turbós benzinmotor és egy villanymotor kombinációja. Együtt 385 lóerőt biztosítanak, így az autó igazán meggyőző gyorsulási képességekkel rendelkezik. A tesztjeink során 0-ról 60 mérföld/órás sebességre 5 másodperc alatt gyorsult fel – ami ebben a méret- és súlykategóriában kifejezetten dinamikusnak számít. A gyorsulás során érezhetően szerepet játszik a villanymotor azonnali nyomatékleadása, de a négykerék-meghajtás biztos tapadása is hozzájárul a magabiztos elrugaszkodáshoz.