A tragédia ismét ráirányította a figyelmet a vasúti biztonság és a mentális egészség fontosságára. Sokan sürgetik a biztonsági kamerák telepítését és a megelőző programok megerősítését. „Senki nem ilyen útra készült” – mondta egy utas, aki reggelre ért Budapestre. A baleset nyomán újabb lépések várhatók a vasúttársaság és az önkormányzat részéről.
VIA minden-egyben
Ez is érdekelhet:
Annak ellenére, hogy a Tivoli egy árérzékeny, belépő szintű modell, a K40-es felszereltségi szintben mégis bőkezűen felszerelt. A beltérben olyan kényelmi extrák találhatók, mint a bőrrel bevont, fűthető ülések és a fűthető bőr kormánykerék, sötétített ablakok, egy 10,25 colos vezetői kijelző, egy 9 colos központi érintőképernyő, Apple CarPlay és Android Auto csatlakoztathatóság, beépített navigáció, kétzónás klímaberendezés, valamint tolatókamera.
A SsangYong márkát KGM-re átkeresztelve a Tivoli is kapott egy megújulást. Külsőleg hasonlít az 2015-ben bemutatott Tivolira, ám az átdolgozott első rész nagyobb megjelenést kölcsönöz neki. Ez magában foglalja az új lökhárítót és hűtőrácsot, valamint a megújult fényszórókat és ködlámpákat. Pár piros díszítőelem és a 18 colos könnyűfém keréktárcsák még figyelemfelkeltőbbé teszik a KGM verziót elődjéhez képest. A Tivoli a KGM kínálatának belépő szintjét jelenti, és a gyártó szerint „értékarányos kompakt SUV”-ként pozícionálják. Ez az állítás megalapozottnak tűnik, hiszen az árak kézi váltós változat esetén valamivel 23 000 font fölött kezdődnek, míg az automata verzió körülbelül 24 500 fontba kerül – ez a két opció áll rendelkezésre a K40-es felszereltségi szinten.
Így a Tivoli nagyon versenyképes áron kapható, ugyanakkor erős a konkurencia a szegmensben, olyan modellek ellen kell helyt állnia, mint a Dacia Duster, a Vauxhall Frontera, a Citroen C3 Aircross és az MG ZS. Ezen kívül a B-szegmenshez tartozó, kis méretű crossoverek, mint például a Renault Captur vagy a Nissan Juke is versenytársak. A Vauxhall, Citroen és MG modellekkel ellentétben a Tivoli nem kínál tisztán elektromos hajtáslánc opciót, kizárólag egy turbófeltöltős négyhengeres benzines motorral érhető el, amelyhez manuális vagy automata váltó társul, és a hajtás csak az első kerekekre jut.
Papíron a KGM Tivoli (amely 2024-ig még SsangYong Tivoliként volt ismert) vonzó ajánlatnak tűnik egy olyan szegmensben, ahol a praktikum és a megfontoltság sokszor felülmúlja a többi szempontot. Minden fontos felszereltség adott egy viszonylag olcsó kompakt SUV-ben, a belső tér tágas, és a garanciális időszak is figyelemreméltó. Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni a gyenge vezetési élményt és az alacsony hatékonyságot, ráadásul általánosságban a Dacia Duster és a Stellantis csoport többi versenytársa egy lépéssel előrébb jár ezen a téren. Emellett bár a belső tér összességében masszívnak hat, az anyaghasználat minősége nem igazán versenyképes, még ebben az árkategóriában sem.