Ennyi volt G.w.M! Mással ölelkezett Kulcsár Edina!

A netes fórumokon terjedő bejegyzés egy konkrét esetről számol be: egy szemtanú állítása szerint Edina egy fiatal férfitól távozott egy lakásból, akitől alig tudott elszakadni – forró cs/kkal búcsúztak. „Mintha nem akarta volna elengedni, szinte magához láncolta” – írta az egyik kommentelő. Bár a történet valódisága ellenőrizhetetlen, mégis a szemtanú bizton állítja, hogy ez a valóság. A kommentmezőkben máris izzanak az elméletek, gyanúk, és kérdések.

VIA Origo

Ez is érdekelhet:

A hibrid változat nem a legjobb autópályán, mivel inkább a benzinmotorra támaszkodik, és ebben a tekintetben a Toyota és a Lexus még mindig hatékonyabbak a hibrid hajtás tekintetében. Hasonló a helyzet a PHEV-nél is, ha lemerül az akkumulátor. Ha azonban van még egy kis töltöttség, a plug-in modell akár 70 mérfő/órás sebességnél is képes időszakosan elektromos hajtással haladni.
A Santa Fe hibrid 212 lóerőt és 367 Nm nyomatékot ad le turbós 1,6 literes benzinmotorjával és egyetlen elektromotorjával, a gyári adat szerint a 0-62 mph (0-100 km/h) sprintet a normál változat 9,6 másodperc alatt teljesíti, míg a 4WD modell 9,8 másodperc alatt. Az erőhatás egy hatfokozatú automata váltón keresztül jut el az első vagy opcionálisan felár ellenében (kb. 2000 font) négykerék-meghajtású kivitelhez.
A Santa Fe PHEV erősebb, 250 lóerős teljesítményt kínál, ugyanakkora, 367 Nm nyomatékkal, mint a hibrid. A legfontosabb különbség, hogy a PHEV kizárólag négykerék-meghajtású, és 0-62 mph alatt 9,3 másodperc alatt gyorsul.

Városi használatban a Hyundai Santa Fe kedvező fogyasztást ígér, de hosszabb utakra hatékonyabb dízelváltozat hiányzik a palettáról. A hibrid hajtásláncok a legjobban kis- és közepes sebességnél dolgoznak, amikor az elektronikák az energiaáramlást optimalizálják, de egy olyan autó, mint a Santa Fe, inkább hosszabb utakra és vontatásra való, ahol a hibrid hajtás nem annyira gazdaságos.
Tesztjeink során a PHEV Santa Fe fedélzeti számítógépe az autópályán, lemerült akkumulátorral a közepes 30-as mpg értékeket mutatta, míg városi használatban 40-es mpg körüli értékeket ért el. Mivel a plug-in hibrid a töltöttség 15 százalék alá csökkenésekor egyre gyakrabban használja a benzines motort, a rendszer igyekszik tudatosan javítani a hatékonyságot.

Az emisszió és fogyasztási adatok szerint a Santa Fe Hybrid elsőkerék-meghajtással 41,5 mpg-t (4,8 l/100km), 155 g/km CO2-kibocsátással és a 33-as biztosítási csoportba tartozik. Az összkerékhajtású változat 38,7 mpg (6,1 l/100km), 165 g/km CO2 és a 34-es biztosítási kategória. A plug-in hibrid 166 mpg (1,7 l/100km) és csak 38 g/km CO2-kibocsátású, de biztosítási szempontból a legmagasabb, a 36-os csoportba tartozik.
A Santa Fe PHEV 13,8 kWh-s akkumulátora 38 mérföld (61 km) tisztán elektromos hatótávot biztosít, ami kis mértékben jobb a korábbi generáció 36 mérföldjénél. Az autó 3,6 kW-os fedélzeti töltővel rendelkezik, így teljes feltöltés körülbelül négy órát vesz igénybe egy 7 kW-os otthoni falitöltővel. Érdemes megemlíteni, hogy a legújabb Peugeot 5008 PHEV akár 48 mérföldet, a Skoda Kodiaq iV pedig akár 75 mérföldet képes megtenni tisztán elektromos módban.
Az egész Santa Fe paletta ára meghaladja a 40,000 fontos határt, így prémium gépjárműadó terheli őket, bár a hibrid hajtás évente 10 font megtakarítást jelent. Ezek az árak és a viszonylag magas károsanyag-kibocsátás nem könnyítik meg a céges autók számára kedvezményes adózás (Benefit-in-Kind) terheit sem. A hibrid változat 155 g/km CO2-kibocsátásával a belépő szintű modell is magasabb adósávban van, míg a PHEV valamivel kedvezőbb, de rövid elektromos hatótávja nem versenyképes a Skoda Kodiaq-hoz képest, amely még alacsonyabb BiK sávba esik.
Biztosítási díjak tekintetében a Santa Fe elfogadható költségekkel bír, de vannak olcsóbb vetélytársak. Az alap hibrid elsőkerék-meghajtású változat a 33-as csoportban indul, az összkerékhajtású pedig a 34-esben, míg a leggyorsabb plug-in hibrid a 36-os csoportba tartozik. Összehasonlításképp, a Skoda Kodiaq a 18-as csoportban indul, a plug-in hibrid változat pedig a 24-esben.
A Santa Fe vonzó megjelenése és új modell volta miatt értékvesztése valamivel kedvezőbb, 52-55 százalék között mozog, ami magasabb, mint a Skoda Kodiaq várható 41-49 százalékos értékmegtartása ugyanebben az időszakban.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük