A Tisza Párt a nyugdíjrendszer hosszú távú fenntarthatóságát és igazságosságát helyezi a középpontba. Elképzelésük szerint a nyugdíjemeléseket nemcsak inflációhoz, hanem a bérek növekedéséhez is kellene igazítani.
A párt szakértői szerint egy átlagnyugdíjasnak legalább 280–300 ezer forintra lenne szüksége a tisztes megélhetéshez. Külön figyelmet fordítanának a kisnyugdíjasok helyzetére, akiket célzott támogatással segítenének.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
A Yaris Cross hátsó üléssorában két ISOFIX gyermekülés-rögzítési pont található, azonban a kis méretű ajtónyílások és a korlátozott belső tér megnehezítik a nagyobb, testesebb gyerekülések elhelyezését.
A csomagtér méretét tekintve az elsőkerék-meghajtású Toyota Yaris Cross 397 literes rakteret kínál a kalaptartóig mérve, míg az összkerékhajtású változat esetében ez az érték csupán 320 liter. A hátsó ülések lehajtásával a teljes raktérkapacitás 1 097 literre bővül. Érdemes megjegyezni, hogy a belépő szintű Icon kivitelek 60:40 arányban osztott hátsó üléspadot kapnak, míg a magasabb felszereltségi szinteken 40:20:40 arányú osztás jár, ami többféle praktikus konfigurációt tesz lehetővé.
A drágább modellek, például az Excel és a fölötte lévők egy álpadlóval is rendelkeznek a csomagtartóban, amely sík rakodófelületet biztosít a raktér pereme és a lehajtott hátsó ülések között. Ez különösen hasznos, mivel a Yaris Cross csomagtérpereme elég magas, így a nehezebb tárgyak beemelése nem mindig egyszerű. Kár, hogy ezt a megoldást nem lehet elérhető áron megrendelni az alacsonyabb felszereltségeknél, különösen annak tükrében, hogy például a Volkswagen T-Cross esetében a magasságában állítható csomagtérpadló alapfelszereltség.
A vetélytársak ezen a téren felülmúlják a Yaris Cross-t: a Ford Puma 456 literes, a Dacia Duster pedig 517 literes csomagtartót kínál. A Renault Captur alapból 422 litert ad, de a hátsó ülőpad csúsztathatósága révén ez akár 536 literre is növelhető, ha éppen szükség van rá.
A vontatási képességek meglehetősen szerények, hiszen egyik változat sem képes 750 kilogrammnál nagyobb, fékezett utánfutót húzni, így a 13 tűs vonóhorog opció némiképp értelmét veszti. Ezzel szemben például a Hyundai Kona Hybrid akár 1 300 kilogrammot is vontathat, míg azok, akik lakókocsit szeretnének vontatni, inkább a Volkswagen T-Roc 4Motion változatát válasszák, amely 2.0 literes benzin- és dízelmotorral egyaránt képes akár 1 700 kilogrammot is elvontatni. A megbízhatóság és biztonság terén a Toyota Yaris Cross kiválóan teljesít: az Euro NCAP biztonsági szakértői 2021-ben a maximális, ötcsillagos értékeléssel jutalmazták. A felnőtt utasvédelemre 86, míg a gyermekbiztonságra 84 százalékos eredményt kapott. Az aktív biztonsági rendszerek hatékonysága 81, míg a gyalogosvédelem 78 százalékon teljesített. Összehasonlításképpen a Ford Puma csak négy csillagot kapott, 75 százalékos felnőtt- és mindössze 69 százalékos Safety Assist értékeléssel.