A klasszikus értelemben vett nyugdíjas állás – ahol valaki fiatalon kezd, és ugyanott vonul nyugdíjba – ma már ritka kivétel. A gazdasági bizonytalanság, a gyors átalakulások és a munkaerőpiaci elvárások miatt a cégek sem tudnak vagy akarnak hosszú távra elköteleződni. Ugyanakkor vannak még olyan állami vagy stabil, nagyvállalati szektorok, ahol ez a fajta karrierút létezik, de ezek száma csökken. Ma inkább a folyamatos tanulás, az alkalmazkodóképesség és a tudatos karrierépítés az, ami hosszú távú stabilitást adhat – nem pedig maga az adott munkahely.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
Ha a kényelem az elsődleges szempont, kevés középkategóriás SUV ér fel a Citroen C5 Aircross-hoz, amely egyedi dizájnjának köszönhetően parkoláskor is megállja a helyét a riválisok között. Családi autónak is jó választás, mivel a legtöbb változat (a plug-in hibrid kivételével) több mint 500 literes csomagtérrel rendelkezik, bár a hátsó utastér kissé szűkös. Ezzel a kényelemmel azonban az ár kompromisszumokat is jelent, hiszen a vezetői élmény szinte teljesen hiányzik, és a belső térben érezhető az anyagok egyszerűsége, valamint a zavaró infotainment rendszer is árulkodik arról, hogy egy olcsóbb autóról van szó. Nem tökéletes autó, de az elfogadható induló ára miatt mégis érdemes számításba venni. Az alapmodell, a Plus felszereltségi szint egy 1,2 literes, háromhengeres benzines motorral érkezik, de ha ugyanezt dízelként szeretnéd, akkor körülbelül 2500 font felárra kell számítani. Bár ez az alapváltozat, a Plus már viszonylag gazdag felszereltséggel bír: 18 colos könnyűfém keréktárcsák, tízcolos érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással, kétzónás klíma, LED fényszórók, valamint tolatókamera felülnézeti megjelenítéssel.
A középkategóriás Max szint további extrákat kínál és két új hajtáslánc-változatot vezet be. Az alap benzines és dízel mellett választható egy 1,2 literes mild-hibrid technológiával, illetve egy 1,6 literes plug-in hibrid is. Bármelyik erőforrást választod, extra felszereltségként jár hozzá a kulcs nélküli nyitás, első ködlámpák és fűthető elektromos visszapillantók. Az árak itt 28 500 font körül kezdődnek benzinesnél, míg a plug-in hibrid változat ára körülbelül 36 500 font.
A Citroen C5 Aircross kínálatának csúcsán az ë-series áll, amely csak mild-hibrid vagy plug-in hibrid változatban érhető el. Ez a felszereltségi szint panorámatetőt, kontrasztos Perla Nera fekete tetőt, nagyobb, 19 colos könnyűfém kerekeket és szőnyegeket tartalmaz. Az ára kissé meghaladja a 34 000 fontot mild-hibridként, míg a plug-in hibrid verzió ára 39 000 font fölött kezdődik.
A középkategóriás SUV-k piacán bőséges a választék, az olajüzeműtől a teljesen elektromos változatokig. A 2024-es év közepes SUV-ja, a Hyundai Tucson és testvérmodellje, a Kia Sportage, komoly versenytársak a Citroen C5 Aircross számára, de alternatívaként szóba jöhetnek a Skoda Karoq, Nissan Qashqai vagy a Vauxhall Grandland modellek is. Ha inkább teljesen elektromos autót választanál, akkor érdemes megnézni a Nissan Ariya, Tesla Model Y vagy Renault Scenic kínálatát.
A Citroen egyedi megközelítése nemcsak a külső megjelenésben mutatkozik meg, hanem minden változatban a Progressive Hydraulic Cushion felfüggesztést alkalmazza. Ez a rendszer a hagyományos ütközőket hidraulikus lengéscsillapítókkal helyettesíti, és az a célja, hogy a C5 Aircross úgy sikljon át az úthibákon, mint a régi Citroenek, amelyek híresek voltak sima futásukról. Ugyanakkor az a probléma, hogy az autó még enyhébb kátyúkba vagy bukkanókba is erőteljesen beleremeg, ami kellemetlen rázkódást okoz. Ez azt eredményezi, hogy az Aircross felfüggesztése jelzi az olyan úthibákat is, amelyeket talán még nem is látsz, ami kissé zavaró, főleg hogy a kormányzás is tompa, és így az utazásból hiányzik a finom visszajelzés. A kormányzás legalább könnyű, és a fordulókör kifejezetten szűk, ami segíti a manőverezést.