A katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a forgalom jelenleg irányítás mellett, egy sávon halad, ami jelentős torlódást okoz a környéken. A baleset pontos körülményei egyelőre nem ismertek, de az elsődleges információk szerint a személyautó valószínűleg nem adta meg az elsőbbséget a busznak, ami a buszfordulónál haladt – írja a katasztrófavédelem.
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
Műszaki szempontból is figyelemre méltó a kocsi. Masszív létraalvázas kialakítású, vagyis igazi terepjárónak készült, négy darab, egyenként 295 lóerős elektromotor hajtja – mindegyik keréken külön. Ez elképesztő mennyiségű erőt és precíz irányíthatóságot biztosít, főleg nehéz terepen. A terepszögei – vagyis az autó képessége, hogy meredek lejtőkön felmenjen vagy leereszkedjen – szinte vetekszenek az Ineos Grenadieréivel, ami szintén egy komoly terepjáró.
Ugyanakkor a U8 nem teljesen elektromos jármű: inkább egy hatótávnövelős hibrid. Mivel a kaszni hatalmas, a jármű súlya körülbelül 3,5 tonna, és négy elektromotor működik benne, egy teljesen elektromos rendszerhez hatalmas akkumulátor kéne, hogy értelmes hatótávolságot tudjon nyújtani. Ehelyett egy 49 kWh-s akkumulátort kapott – ez nagyjából akkora, mint amilyet a kisebb BYD modellekben, például a Dolphinban találunk –, és ehhez kapcsolódik egy 2.0 literes turbós benzines motor, ami egy generátort hajt meg. A kínai mérési szabvány szerint körülbelül 180 kilométert tud megtenni tisztán elektromosan, míg benzinnel hajtva 8-12 liter közötti fogyasztásra lehet számítani.
Az utastér sokkal igényesebb, mint amit más BYD modellekben megszokhattunk. Ez a vállalat eddigi legjobbja. Műbőr helyett valódi nappa bőrrel borították az üléseket, és igazi fabetéteket is beépítettek. A műszerfal kialakítása elsőre emlékeztethet néhány Bentley belsőre, de azért nem éri el azt a szintet – túl sok a fényes műanyag, és a faburkolatok is kissé túl csillogóak. Ettől függetlenül még mindig egy prémium hangulatú, tágas és kényelmes belső teret kapunk. Az ülések nagyok, jól állíthatók, és tényleg kényelmesek, hosszabb utakra is tökéletesek. A helykínálat bőséges, nem kell könyökölni vagy összehúzni magunkat.