Karácsony Mihály, az egyesület elnöke elmondta: a KSH adatai szerint jelenleg legalább 140 000 forintra van szüksége egy 65 év feletti személynek a minimális megélhetéshez.
Ennek ellenére több mint 442 ezer idős ember kap ez alatti összegű nyugdíjat.
Ezért kezdeményezte a Nyugdíjas Parlament az országos népszavazást, és a mai napon be is nyújtották a kérdést hitelesítésre a Nemzeti Választási Bizottsághoz.
VIA economx
Ez is érdekelhet:
A két hibrid változat 1,6 literes benzinmotort, egy 12,4 kWh-s lítium-ion akkumulátort és egy 109 lóerős villanymotort használ. Hivatalosan 64 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkeznek, de a valóság inkább 40 kilométer körüli értéket mutat. A károsanyag-kibocsátás szintén nőtt valamelyest: a legkedvezőbb érték a kézi váltós modellnél 124 g/km, az automata 126 g/km-t produkál. Ezek az értékek befolyásolják a cégautós adózást is, hiszen a kézi i20 a 29, míg az automata a 30 százalékos BIK kategóriába esik, ami jóval magasabb, mint például a Toyota Yaris 25 százaléka. Ráadásul egyre több teljesen elektromos alternatíva érhető el – mint az MG4, a BYD Dolphin, a Peugeot e-208 vagy a Vauxhall Corsa Electric – amelyek jóval alacsonyabb üzemeltetési költséggel járnak céges használatra.
Biztosítási szempontból az i20 viszonylag olcsónak számít a kategóriában: az alap Advance modell a 13-as, míg a legfelszereltebb Ultimate a 14-es csoportba tartozik, ami hasonló a Toyota Yaris besorolásához. A Volkswagen Polo viszont már a 3-as csoportban kezdődik az 1,0 literes alapmotorral, és a kedvenc 94 lóerős TSI modell sem megy a 9-es csoport fölé.
Értéktartás szempontjából az i20 jobban teljesít, mint például a Corsa. A szakértők szerint három év és 36.000 mérföld után az i20 értékének 50–52 százalékát is megtarthatja, különösen az alapszintű Advance modell. Aki viszont kiemelkedő maradványértéket szeretne, annak az Audi A1 lehet vonzóbb, amely 30 TFSI Sport változatban a becslések szerint 61 százalékos értéktartással számolhat.
Belső kialakítás terén az i20 külső dizájnja vadabbnak, míg az utastér inkább visszafogottnak hat. Érdekes részlet a szokatlan négyküllős kormány, a szellőzők formája, valamint az alapból járó 10,25 colos digitális műszeregység, de még a Lucid Lime belső varrással együtt is hiányzik a színvilág és kreativitás, ami például a Citroen C3-ban megvan. Az anyaghasználat nem éri el a Renault Clio szintjét, inkább vegyes minőségű felületek jellemzik – puha borítás csak a műszerfal tetején és az ajtók könyöklőjén van. Pozitívum, hogy minden jól össze van rakva, nem zörög, és az összeszerelési minőség kiváló. A felszereltség korrekt, és a középső Premium szinttől kezdve elérhető 64 színű hangulatvilágítás legalább éjszaka feldobja a beltér hangulatát. Az Advance felszereltségi szint tartalmaz tempomatot, LED-es első és hátsó lámpákat, manuális klímát, tolatókamerát és parkolószenzorokat, valamint a már említett digitális műszeregységet. A Premium ehhez hozzáadja a 17 colos könnyűfém felniket, automata ablaktörlőket, vezeték nélküli telefontöltőt, fűthető üléseket és kormányt. Az Ultimate csomag kulcsnélküli indítást, holttérfigyelőt és Bose prémium hangrendszert is kínál.