A helyszínre vezető utakon egyébként d/gó alakult ki és elég sok autót lehetett látni. A kastély, illetve gazdaság előtt húzódó út közút, mégsem engedték be az autókat. Ahogyan a szomszédos szántóföldre sem, pedig kiváló parkoló lehetett volna. Az állam tulajdonában lévő kastélyhoz vezető út egyébként ha sóderos is még, kiváló minőségű.
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
A gázpedál karakterisztikája sem segít sokat a helyzeten. A gyorsulás nem azonnali: ha nem nyomod le teljesen a pedált, egészen a „kickdown” kapcsolóig, a jármű csak fokozatosan gyorsul, és az igazi erőt valahol 80 km/h körül engedi ki. Ez a fajta késlekedés elveszi a lendületet és az izgalmat, amit elvileg egy Nismo modellnek hoznia kellene.
Ha bekapcsolod a Nismo módot, akkor ugyan kap egy kicsit élesebb gázreakciót és regeneratív fékezést, sőt, mesterséges motorhang is megszólal, amely az elektromos motor hangját hivatott utánozni. Ez a hang azonban nem túl meggyőző — sem intenzitásban, sem hitelességben nem éri el például a Hyundai Ioniq 5 N által kínált hangélmény szintjét. Nem ad hozzá igazán az élményhez, inkább csak egy mesterséges próbálkozásnak tűnik.
A regeneratív fékezés több fokozatban állítható, attól függően, hogy milyen üzemmódot választasz, D vagy B fokozatban hajtasz-e, és hogy az e-Pedal funkció be van-e kapcsolva. Azonban egyik beállítás sem teszi lehetővé az igazi „egypedálos” vezetést, amikor teljesen fel lehetne engedni a gázt, és az autó magától megállna. Ehelyett inkább kompromisszumos megoldásokkal találkozunk, ami nem igazán illik egy dinamikus vezetésre kihegyezett modellhez.
A hajtáslánc finomhangolt nyomatékelosztása sem okoz nagy különbséget a vezetési élményben. A sima Ariyához hasonlóan a Nismo verzió is alapvetően orrnehéznek, elsőkerék-hajtás dominánsnak érződik. Még akkor is, ha kikapcsoljuk az elektronikus stabilitásvezérlést (már amennyire valóban ki lehet), nem igazán érezhető, hogy az autó hajlandó lenne a kanyarban elfordulni a hátsó tengely körül. Ha gázelvétel közben fordulunk, akkor szépen „behúzza” magát a kanyarba, de mivel egy nagy méretű SUV-ról van szó, ez nem a játszadozós, könnyed viselkedés terepe — itt mindig oda kell figyelni, hogyan mozgatod a kasznit.
A kormányzás kellemesen könnyű és jól kiszámítható, de visszajelzés terén nincs benne sok érzelem vagy információ. A tapadás viszont rendben van, így ha valaki egy országúton szeretne tempósabban haladni, arra van lehetőség — feltéve, hogy az út jó minőségű. A futómű hangolása ugyanis érzékeny lett az úthibákra: bár a lengéscsillapítás alapvetően korrekt, mégis gyakori a kisebb rázkódás és vibráció, ami a komfortérzet rovására megy. A sportosabb rugózás ára tehát a feszesebb, kevésbé elnéző menetkomfort.
Összességében nem lehet azt mondani, hogy a Nissan Ariya Nismo rosszul vezethető lenne. De azt sem, hogy igazán izgalmas vagy sportos lenne. A Nismo név elvileg sportosságot, lendületet és vezetési élményt jelent — itt viszont ez inkább csak marketing, mint valódi tartalom.