Büszkék vagyunk rá, hogy a Poptarisznya.hu webrádió is megőrizhet valamit ebből az örökségből: Cintula hangja ma is hallható a rádiónk sweeperjeiben (szignáljaiban) – így a jövőben is velünk marad minden egyes lejátszott dal között, hangként és emlékként egyaránt.
Nyugodj békében, Cintula!
Köszönjük a hangulatot, a mosolyt, a zenét – és azt, hogy mindig önmagad voltál.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A gyorsulás szempontjából a plug-in hibrid modellek nyújtanak többet: a 178 lóerős változat 7,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, míg az erősebb, 222 lóerős verzió mindössze egy tizedmásodperccel gyorsabb, miközben 1 400 fonttal többe kerül. A 129 lóerős 1,2-es benzinmotor 9,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a 1,5-ös dízel pedig ennél körülbelül egy másodperccel lassabb.
Árát tekintve a Peugeot 308 nem számít olcsónak, hiszen több mint 28 ezer fontról indul, és a csúcsfelszereltségű plug-in hibrid verziók ára 42 ezer font fölé is emelkedhet. Cserébe viszont gazdaságos üzemeltetést kínál: a benzinmotoros változatok átlagosan 43,3 mpg-t tudnak, de kisebb kerekekkel és kevesebb extrával akár 51,9 mpg is elérhető. A dízel modellek esetében 50,1–59,6 mpg az ígért érték, és a tesztjeink során 54,1 mpg-t mértünk. A CO₂-kibocsátás 123–148 g/km között alakul, ami nem kiemelkedő, így a céges autóként való használatnál 30–31 százalékos BiK-adóval kell számolni.
Ezzel szemben a plug-in hibrid modellek körülbelül 40 kilométert képesek megtenni tisztán elektromos üzemmódban, miközben 23–25 g/km közötti CO₂-kibocsátással rendelkeznek, így a BiK-adójuk már csak 8 százaléktól indul. Fontos azonban figyelembe venni, hogy ezek jóval drágábbak a hagyományos változatoknál. A hosszú távú teszt során több mint 6 000 mérföldet tettünk meg egy Allure Premium felszereltségű PHEV modellel, de elektromos módban ritkán sikerült 20 mérföldnél többet megtenni, ugyanakkor az átlagfogyasztás meghaladta a 70 mpg-t.
A biztosítási költségek a benzines és dízel modelleknél kedvezőbbek, hiszen legtöbbjük a 19-es kategóriába esik, míg a sportosabb GT modellek a 20-as vagy 21-es csoportba tartoznak. A plug-in hibrid modellek esetében a biztosítási besorolás magasabb: a 178 lóerős a 26-os, a 222 lóerős pedig 29-es vagy 30-as csoportban van, felszereltségtől függően.