Orbán és Dopeman összeállt: EZT TERVEZIK!

Kiemelte, hogy nem csak kormánypárti gondolkodású embereket várnak, hanem mindenkit, aki hajlandó beszélgetni, kérdéseket feltenni és kritikát megfogalmazni.

Forrás: MSN / FB / TTOK

Ez is érdekelhet:

A hibrid hajtáslánc miatt természetes versenytársa lehet például a Dacia Duster Hybridnek, a Toyota Yaris Crossnak, a Renault Captur E-Technek vagy épp a Vauxhall Frontera Hybridnek. Ugyanakkor az MG ZS ezeknél sokszor jóval olcsóbb is, így a vásárlók számára egyértelműen vonzó alternatívát jelent.

A futómű tekintetében sem tér el túl sokban a kategória megszokott megoldásaitól: elöl MacPherson rugóstagos felfüggesztés dolgozik, hátul pedig csatolt lengőkaros (vagyis torziós rúgós) rendszer található. Az autó csak elsőkerék-meghajtású, ami ebben az ár- és méretkategóriában teljesen megszokott.

Ami viszont igazán érdekessé teszi, az az MG saját fejlesztésű „Hybrid+” hajtáslánca. Ez papíron meglepően magas teljesítményt és forgatónyomatékot biztosít. A rendszer egy 1,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú benzinmotort használ, amely önmagában is 101 lóerős, és egy háromfokozatú bolygóműves automata váltón keresztül tudja hajtani az első kerekeket. Ehhez csatlakozik egy 134 lóerős villanymotor is. A gyakorlatban azonban az esetek többségében a villanymotor végzi a hajtást, míg a benzinmotor sokszor csak áramot termel egy 60 lóerős indítógenerátoron keresztül, ami a nagyfeszültségű rendszerbe juttatja az energiát.

Az áramot egy nikkel-mangán-kobalt alapú akkumulátor tárolja, melyet az autó hátsó ülései alá helyeztek el, és amelynek kapacitása ugyan nem túl nagy – alig éri el a 2 kWh-t –, de elegendő a rendszer hatékony működéséhez.

Önmagában nézve a villanymotor ereje akár elég is lehetne egy önálló elektromos autóhoz, de ebben az esetben a két hajtás együtt dolgozik. A rendszer teljes kombinált teljesítménye 195 lóerő, ami egy ilyen méretű családi SUV-ban több mint elég. Az autó tömege körülbelül 1422 kg, ami nagyjából 200 kilóval kevesebb, mint amennyit egy hasonló méretű tisztán elektromos modell nyomna.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük