Ennyi idejük van még a panelházaknak a mérnök szerint

Összehasonlításként ma évente 12 ezer lakás épül” – mondta Kákonyi József építőmérnök, statikus és igazságügyi szakértő, aki vezető irányítója volt a panelszereléseknek. A házgyári paneleket 80 évre tervezték, de szerintem ennél is többet bírnak majd. Ez a nyolc évtized azonban csak az épület tartószerkezeteire vonatkozik. A nyílászárókra 40 év, az épületgépészetre 25 év a szerkezeti élettartam.

Forrás: MSN / FB / TTOK

Ez is érdekelhet:

Az Evija bemutatásakor egy „célul kitűzött teljesítményt” emlegettek, ami nem kevesebb mint 2000 lóerő volt – és a végleges változat ezt az értéket valóban túl is szárnyalta. Egy ilyen szám önmagában is elképesztő, szinte már felfoghatatlan, különösen egy utcai autó esetében. Akkoriban ez úgy hatott, mint egy technológiai csúcspont, mintha a Lotus ezzel jelezni akarta volna, hogy nemcsak visszatért, hanem az élre kíván törni.

Mindez azt mutatja, hogy bár az Evija egy korszakot nyitott meg és a maga idejében forradalminak számított, azóta más gyártók is beléptek ebbe a szűk, ám technológiailag lenyűgöző szegmensbe. A lóerőverseny tehát tovább folytatódik, és ma már nem egyedül a Lotus Evija a világ legnagyobb teljesítményű hiperautója. Ennek ellenére továbbra is különleges helyet foglal el a piacon, hiszen ő volt az egyik úttörő, és egyben az a modell, amely újraélesztette a Lotus márka nevét a XXI. század autóiparában.

Összehasonlításképpen: egy hagyományos Rimac Nevera ennél kevesebbet tud, nagyjából 900 lóerőt tonnánként. A friss Rimac R modell pedig „csak” 930-at. Az elmúlt évtized többi szupersportautójának körében pedig a 750 lóerő/tonna fölötti értékek már ritkaságszámba mennek. A Bugatti Chiron Super Sport például 799 lóerő/tonna aránnyal rendelkezik, míg az Aston Martin Valkyrie még ennél is feljebb lép, 911 lóerő/tonnával – de még ezek sem érik el az Evija szintjét.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük