A felmérés azonban a negatív példákat is megmutatta. A magyar városok közül a válaszadók Miskolcot, Tatabányát és Gyöngyöst ítélték a legkevésbé biztonságosnak éjszaka. Miskolc 30,10 pontot kapott, Tatabánya 25-öt, míg Gyöngyös mindössze 18,75 pontot ért el, vagyis itt érzik a legkevésbé biztonságban magukat az emberek sötétedés után.
Forrás: MSN / FB / EZT
Ez is érdekelhet:
Az általunk kipróbált Eletre R minden elérhető aktív futómű- és kormányzási technológiát megkapott, valamint kerámia-kompozit fékeket is. Ezek a rendszerek rengeteg feladatot látnak el: kezelniük kell a jelentős önsúlyt, a magas súlypontot, a hosszú tengelytávot, valamint azt a hatalmas teljesítményt, amit az autó kínál. Az igazi kihívás azonban nem csak az, hogy ezek a rendszerek működjenek, hanem hogy úgy működjenek, hogy az egész természetesnek tűnjön, mintha az autó minden mozdulata magától értetődő lenne, és a vezető ne is érzékelje a háttérben zajló technológiai bravúrokat.
Ez leginkább a „Tour” üzemmódban sikerül, amikor az Eletre egy gyors, nagy túraautóként viselkedik. Ilyenkor az irányíthatósága nemcsak pontos, hanem könnyed is, szinte folyékonynak hat – és ebben az állapotában valóban emlékeztet arra, hogy ez egy Lotus.
Ha azonban sportosabb módba kapcsoljuk, és megpróbáljuk úgy vezetni, mintha egy elektromos Porsche Cayenne lenne, akkor már megmutatkoznak a korlátai. A futómű ilyenkor kevésbé képes „lélegezni” az úttal, nehezebben dolgozza le a kisebb bukkanókat és egyenetlenségeket, az autó mozgása merevvé és idegessé válhat. A Sport és Track módokban a karosszéria mozgásai hirtelenebbek, a rugózás feszesebb, a kerékmozgások darabosabbak, és az egész futómű egyenetlen úton könnyen kibillenhet az egyensúlyából. Ilyenkor a négykerék-kormányzás is túlságosan dolgozni kezd, hogy élénkebbé tegye a kanyarodást, de ennek hatása kissé mesterségesnek hat, és a kormány sem ad olyan visszajelzéseket, amelyek bizalmat adnának.
Az Eletre R-ből hiányzik az a hátsókerék-meghajtásra jellemző játékosság és egyensúly, ami sok Lotus-modellt olyan különlegessé tesz. Ennek egyik oka az, hogy ez az autó egyszerűen túl nagy, túl nehéz, és túl gyors – mielőtt a futómű egyáltalán reagálni tudna, az autó már messze túllépte azt a tempót, ahol egy könnyedebb sportautó elkezdené igazán megmutatni magát. Legalábbis az angol vidéki, szűk utakon ez az autó túlzottan drasztikus megoldásnak tűnik – szinte már túl sok, ha az ember megpróbálja a határait feszegetni.