Gyászhír! Újabb Jászai Mari-díjas színészt vesztettünk el!

A színészet mellett rendezőként és képzőművészként is értékes munkákat hagyott hátra. Rendezései közül kiemelkedik Strindberg Julie kisasszonya (2006) és Kusan Galócza (2008) című darabja. Sokoldalúsága, művészi elhivatottsága és egyéni látásmódja mély nyomot hagyott a magyar kulturális életben. Távozása pótolhatatlan veszteség.

VIA atv

Ez is érdekelhet:

Azt gondolnánk, hogy egy könnyen megjegyezhető név nagyon fontos lenne, hogy kitűnjön, de ehelyett bZ4X-nek hívják. Ennek azért van logikája: a „bZ” a „beyond zero” (túl a nullán) rövidítése, vagyis akkumulátoros elektromos autóról van szó; a „4” nagyjából a méretre utal (hasonló a Toyota RAV4-hez); az „X” pedig azt jelenti, hogy SUV. Szóval, így már világos. Már láttuk a kizárólag Kínában kapható bZ3 kompakt szedánt, és más változatok is érkeznek majd.

A teljes értékű Toyota elektromos autóra való hosszú várakozást tovább nyújtotta egy nagyon nem Toyota-szerű probléma. Röviddel a bZ4X megjelenése után kiderült, hogy gond van a kerékagyakkal, ami miatt fennállt a veszélye, hogy a kerekek leválhatnak. Ez nem volt egyszerű javítás sem. Három hónapig tartott – ez alatt a kevés vevő, aki megkapta az autót, nem tudta használni, és a Toyota sem tudott többet legyártani.

Most, a gyártás megkezdése után kevesebb mint egy évvel a Toyota végrehajtott egy kis frissítést. Nincsenek nagyobb mechanikai változások, de megérkeztek a régóta várt sugárzó utastér-fűtők, illetve finomhangolták a töltőrendszert, hogy alacsonyabb hőmérsékleten jobban működjön. Végül néhány aktív biztonsági rendszer is kapott kisebb fejlesztést.

A bZ4X valójában nem Toyota első elektromos autója. Már 1997-ben átalakítottak egy eredeti RAV4-et elektromosra, és pár évvel később ugyanezt tették a második generációval is. Persze ezek nem voltak sorozatgyártású autók. A Lexus két éve kínálja az UX 300e modellt, de az is inkább csak egy kis teszt volt az igazi, teljes értékű bZ4X-hez képest.

A Toyota nagy elektromos autós tervei az új e-TNGA platformra épülnek. Ahogy a neve is mutatja, távoli rokonságban áll a hagyományos, belső égésű motoros TNGA építészettel, de elég egyedi ahhoz, hogy ne legyen kompromisszumos.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük