Az új intézkedés hosszú távon akár életmentő lehet – szó szerint. Egyetlen véradással három életet is meg lehet menteni, és ha a társadalom minden tagja kiveszi a részét, stabilabb, biztonságosabb egészségügyi rendszer jöhet létre. FIGYELEM EZ MÉG CSAK EGY TERVEZETT NEM HIV/T/LOS IN/ÉZK/DÉS!
Forrás: MSN / FB / TTOK
Ez is érdekelhet:
Ennek köszönhetően most már megengedheti magának a Hyundai, hogy egy kis humorral és öniróniával „kanyarvadásznak” nevezze első tisztán elektromos N-modelljét, az Ioniq 5 N-t. És ha ez az autó valóban olyan fürge és élvezetes kanyarokban, ahogy azt állítják, akkor senkit nem fognak érdekelni a marketinges túlzások vagy furcsa szlogenek. Ebben az esetben egy igazi áttörésről, egy játékszabályokat újraíró modellről beszélhetünk.
Most pedig pont azt fogjuk megtudni, vajon tényleg igaz-e mindez. A tesztelés során különféle mérőműszerek segítségével ki is derül majd, milyen gyors valójában ez a furcsa keverék: egy elektromos hot hatch és egy szupercrossover egyvelege, amely 641 lóerőt képes leadni, ha minden tartalékát mozgósítják.
Már az alap Ioniq 5 is különleges, szögletes formavilágával és részleteivel a legendás Lancia Delta Integrale-t idézi. Így nem csoda, hogy amikor az N-változat esetében 20 mm-rel lejjebb került a karosszéria, 51 mm-rel kiszélesítették a sárvédőíveket, és visszafogott, de határozott N-jellegzetességeket kapott, még látványosabb, már-már agresszív megjelenésű jármű született.
Ami az alapokat illeti, az Ioniq 5 N ugyanarra az elektromos padlólemezre, az úgynevezett E-GMP platformra épül, amelyet a Kia EV6 GT modell is használ. Azonban ebben az autóban egy újabb generációs, nagyobb energiasűrűségű nikkel-mangán-kobalt lítiumion akkumulátor található, 84,0 kWh kapacitással. Ezzel a Hyundai azt ígéri, akár 278 mérföldes (kb. 447 km) hatótáv is elérhető egyetlen töltéssel.