Vitray Tamás az interjúban megdöbbentő részleteket árult el: nemrégiben a kórházból tértek haza a feleségével, miután a legendás riporter súlyos balesetet szenvedett. Egy szerencsétlen esés következtében olyan erővel ütötte be a fejét, hogy a v-rzés azonnal megindult, és szinte ömlött belőle. A drámai pillanatokat felesége élte át elsőként, aki rátalált a vé*rző férjére.
– Én rohantam be hozzá, ő éppen próbált feltápászkodni, de amikor megláttam, mennyire ömlik a v*é*r a fejéből, azonnal mentőt hívtam. A kórházban nem úszhatta meg: két tetanuszinjekciót kapott, és öt öltéssel kellett összevarrni a sebet – mesélte megrendülten Ivens Éva, Vitray Tamás felesége.
VIA Hot!
Ez is érdekelhet:
Bár a 600-as modell első ülései nem tartoznak a legkényelmesebbek közé, és a hátsó üléssorban sem ez a legtágasabb autó a kategóriájában, összességében mégis azt lehet mondani, hogy igyekszik kényelmet nyújtani az utasainak, különösen a nyugodt, kényelmes utazásra hangolt viselkedésével. Az autó menettulajdonságai kifejezetten puhák és finomak, akár városi közlekedésről, akár országúti utazásról van szó. Az úthibákon való áthaladás során például jól csillapítja az ütéseket, nem rázza össze az utasokat, így kellemes, lágy rugózással halad végig még a rosszabb minőségű utakon is. Bár a futómű hangolása inkább a puha oldalra esik, tehát nem egy sportosan feszes vezetési élményt kínál, mégsem válik billegőssé vagy bizonytalanná – nem az a fajta autó, amelyben az ember tengeri betegséget kapna, ha az út egyenetlen vagy változatos.
A kilátás az autóból minden irányba megfelelő, tehát a sofőr jól belátja az utat, ami nemcsak a biztonságot, hanem a kényelmesebb vezetést is segíti. A tesztautónkban egy 180 fokos, felülnézeti tolatókamera is megtalálható volt, amely rengeteget segített a parkolás során. Ezzel a rendszerrel sokkal könnyebb volt a szűkebb helyekre is beállni, mint ahogyan azt egy ilyen méretű autótól elsőre gondolnánk. A kamera képe jól látható volt, és valós időben segítette a vezetőt abban, hogy pontosabban tudjon manőverezni, így a parkolás kevésbé volt stresszes vagy időigényes.
Bár a 600-as nem a leghalkabb vagy legjobban elszigetelt autó a kategóriájában – tehát a motor- és menetzajok egy része bizony behallatszik az utastérbe –, ez az árkategóriáját figyelembe véve nem meglepő. Más, hasonló árú elektromos járművek közül néhány például 50 mérföld/óra (körülbelül 80 km/h) sebességnél 60 decibel alatti zajszintet produkál, ezzel szemben a 600e modellnél ez az érték 63 decibel volt. Amikor pedig 70 mérföld/órás (azaz 113 km/h körüli) autópályás tempóval haladtunk, a mért zajszint 67 decibelre nőtt. Ilyenkor már határozottabban érezhető volt némi menetszél-zaj, valamint az útburkolatból eredő hangok is bejutottak az utastérbe. Ezek nem zavaróan hangosak, de egy kicsit elvesznek a nyugodt utazási élményből. Összehasonlításképpen: ugyanilyen tempónál a Renault Mégane E-Tech 66 decibelt, míg a Smart #1 modell 65 decibelt produkált, vagyis azok valamivel csendesebbek voltak.