Az ” Apa mondta ” oldal kezdte el ekézni a fiatal Magyar Pétert.. ezt írták:” Én nem hiszem el, hogy fiatalabb korában b/tot/ák az osztálytársai! Egy al/ah/m, már fiatalként is alfah/m. – Persze nem bá/tom őt pusztán az akkori kinézete miatt, mert mint mindenkiről, rólam is vannak ma már “vállalhatatlannak” tűnő fiatalkori képek, de a fiatalkori fizimiska azért néhány dolgot megmagyaráz. – Nem gondolom, hogy bán/ani kéne bárkit is a kinézete miatt, ez gyerekes, és nem felnőtt emberekre vall. HANGZOTT EL A PÁRBESZÉD!
Forrás: MSN / FB
Ez is érdekelhet:
Az Alpine nagy fába vágta a fejszéjét: a tervek szerint még az évtized vége előtt hét vadonatúj modellt mutatnak be. Ezek közül az első fecske az A290, amelynek azonban nemcsak meg kell ágyaznia a jövőnek, hanem egy fontos elvárásnak is meg kell felelnie – és ez nem más, mint a vezetési élmény. Az Alpine mindig is arról volt híres, hogy olyan autókat készített, amelyek szoros kapcsolatot alakítottak ki a vezető és a gép között. Ez a filozófia most sem változik, sőt, még fontosabbá válik, ahogy az elektromos korszakba lépnek.
Van ugyanakkor történelmi előképe is annak, amit most az Alpine csinál: már a hetvenes években is volt példa arra, hogy a cég egy korabeli Renault kisautóból készített sportosabb változatot – akkor épp az eredeti R5-ös volt az alap. Most ugyanezt az utat járják újra, de jóval mélyrehatóbb módon. Az új Alpine A290 ugyanis nem csupán egy átcímkézett Renault 5 – jóval több annál. A dieppe-i mérnökcsapat komolyan belenyúlt az autó alapjaiba: a Renault eredeti első felfüggesztését teljes egészében kidobták, helyette egy új segédkeretet építettek be, amely lehetővé tette a nyomtáv 60 mm-rel való szélesítését. A felfüggesztés geometriai kialakítása teljesen egyedi, csak az A290-re jellemző, és hidraulikus ütközőelemekkel kombinált lengéscsillapítókat is kapott, amelyek lehetővé teszik, hogy a futómű a rugóút végéhez közeledve is kifinomultan viselkedjen.
Ez különösen fontos egy sportos beállítottságú, de hétköznapi közlekedésre is alkalmas autó esetében.A látványos külső sem maradt el – az A290 sokkal karakteresebb és agresszívebb külsőt kapott, mint a szelíd Renault 5 –, de a változások nem csak a külcsínre korlátozódnak. A belső tér is átalakult: a vezetőközpontúság minden részletben tetten érhető, a sportos ülésektől a kezelőszervek elhelyezésén át egészen a műszerfalig. Az orrba szerelt elektromos motor kétféle teljesítményszinten érhető el: a belépőszintű GT és GT Premium változatokban 178 lóerős, míg a GT Performance és a csúcsváltozatként kínált GTS már 216 lóerőt tud felmutatni. Minden változat ugyanazt az 52 kWh kapacitású akkumulátort használja, amely elméletileg 235 mérföldes (nagyjából 378 km) hatótávot biztosít – ez egyébként némileg kevesebb, mint a Renault 5 azonos akkumulátorral szerelt változatának 252 mérföldes (405 km) hatótávja. Az A290 tehát többet áldozott fel a dinamizmus oltárán, mint amennyit a papíron mért hatékonyság jelent.