A betegség nemcsak Szlovákiában, hanem Magyarországon is felütötte a fejét: Ongán, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében h-patitis-A fert0zötteket azonosítottak. Az önkormányzat emiatt lemondta a városnapot, amelyet hat év kihagyás után augusztus 20-án tartottak volna.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A teljesítményváltozatok 215 lóerőtől (hátsókerék-meghajtás) indulnak, majd 227 lóerő (középkategóriás összkerékhajtás), végül 421 lóerőig terjednek a Performance modell esetében. Minden kivitelhez 110 kWh-s akkumulátor jár, a legnagyobb hatótávot az alapmodell kínálja, hivatalosan 385 mérfölddel, de még a legerősebb verziók is 370 mérföld fölötti értékeket hoznak tesztkörülmények között. A rövid britországi tesztút során 2,7 mérföld/kWh fogyasztást mértünk, ami közel áll a hivatalos 3,0 mi/kWh értékhez, különösen autópályás használat mellett.
Gyors töltés terén is jól teljesít: 350 kW-os egyenáramú töltővel 10-ről 80 százalékra mindössze 24 perc alatt tölthető az akkumulátor. Otthoni, hagyományos hálózatról viszont ez akár két napig is eltarthat. Az Ioniq 5 és 6 modellekhez hasonlóan itt is adott a vehicle-to-load (V2L) funkció, így külső eszközök is üzemeltethetők az autó akkumulátoráról, sőt, akár vissza is táplálható energia a hálózatba. Két USB-C aljzat 100 wattos teljesítményre is képes, ami lehetővé teszi például laptopok közvetlen töltését anélkül, hogy konnektorra lenne szükség, bár ehhez speciális nagyfeszültségű kábel kell.
Míg más prémium gyártók, például a Land Rover vagy a Mercedes légrugós futóművet használnak, az Ioniq 9 hagyományosabb megoldásokkal operál: elöl MacPherson, hátul többlengőkaros felfüggesztés, de önszintező lengéscsillapítók és hidroelasztikus szilentek is kerültek bele a komfort fokozására. Menet közben a rugózás alapvetően lágy, azonban a 21 colos kerekek, amelyek a Calligraphy felszereltség részei, némi idegességet visznek a futásba, különösen egyenetlen utakon, és ez a kellemetlenség minden sebességnél érezhető marad.