Fizetni kell a fúrt kutak után!

„Jó hír: a régi háztartási kutak mentesülnek. A 2024 előtt létesített, 50 méternél nem mélyebb, háztartási célra használt kutak mentességet kapnak:
nem szükséges fennmaradási engedélyt kérni,
és nem jár bírság, ha megfelelnek a fenti feltételeknek.
Miért fontos ez az egész?
Magyarország értékes felszín alatti vízkészlettel rendelkezik, amit meg kell óvnunk a túlhasználattól és szennyeződéstől. A nyilvántartott, szabályosan létesített kutak segítenek ebben, és hozzájárulnak a fenntartható vízgazdálkodáshoz.” – írja a Blikk

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

Az Urban Cruiser új változata viszont biztosan érkezik az Egyesült Királyságba, csak nem olyan hamar, mint korábban ígérték. A legfrissebb információk szerint 2026 első felében jelenik meg a kereskedésekben. Az árképzés egyelőre nem nyilvános, de várhatóan 30 000 font körül fog indulni, a csúcsmodellek pedig akár 35 000 fontba is kerülhetnek. Ez komoly hátrányt jelentene, hiszen a Citroën e-C3 Aircross és a Vauxhall Frontera Electric már most elérhetők 25 ezer font alatt, és a Renault 4 ára is 27 ezer font alá esik. A Toyota árát tekintve a Jeep Avenger, a Ford Puma Gen-E, a Kia EV3 és a Skoda Elroq lehetnek a legközelebbi versenytársai.

Sokan azt hihetnék, hogy az Urban Cruiser a bZ4X család kistestvére, de valójában szinte teljesen megegyezik a Suzuki e-Vitara modellel. A két autó ugyanarra az új, közös fejlesztésű elektromos platformra épül, és a fő különbség a homlokfal kialakítása és a márkajelzések, illetve az, hogy a Suzuki változat összkerékhajtással is elérhető lesz. A Toyota három változatban kínálja majd az autót: Icon, Design és Excel. Az alap, Icon nevű modell 49 kWh-s akkumulátorral és 142 lóerős villanymotorral hajtja az első kerekeket, és legfeljebb 214 mérföldes hatótávot ígér, 0–100 km/h gyorsulása 9,6 másodperc.

Az alapfelszereltség része lesz többek között a 18 colos könnyűfém keréktárcsa, a 10,1 colos érintőképernyő, a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, a 10,25 colos digitális műszeregység, a csúsztatható hátsó üléssor, energiatakarékos hőszivattyú, tolatókamera és vezetéstámogató rendszerek, mint például holttérfigyelő, adaptív tempomat és közlekedési tábla felismerés. A magasabb felszereltségi szintek 61 kWh-s akkumulátort és 172 lóerős motort kapnak, amivel 265 mérföldes hatótáv és 8,7 másodperces gyorsulás érhető el. Ezekhez panorámatető, JBL hangrendszer, adaptív LED-fényszórók és vezeték nélküli töltőpad is jár.

A névből ítélve azt várnánk, hogy az Urban Cruiser városi közlekedésben jeleskedik, de valójában nem emelkedik ki semmilyen környezetben. A fordulóköre nem különösebben jó, nincs egypedálos vezetési mód, és a regeneratív fékezés csak egy gombbal kapcsolható be vagy ki – a kormány mögötti fülek hiányoznak. Bár az érintőképernyőn keresztül lehet állítani a visszatáplálás mértékét, de ez bonyolult és menet közben nem módosítható. A legerősebb regeneratív fokozat sem lassítja le igazán hatékonyan az autót.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük