Valaki, aki gyerekként nézte őt a kilencvenes években, ma már családapaként a kisfiával együtt figyeli a Mokkában.
Ami azonban sokakban kérdést hagyott: miért nem búcsúzott el nyilvánosan a nézőktől, akik közel három évtizeden át követték? SE SZÓ, SE BESZÉD, SE A NÉZŐKTŐL, SEM PEDIG A CSATORNÁTÓL NEM BÚCSÚZOTT SEHOGY! A választ, hogy miért, egyelőre senki sem tudja.
VIA Story
Ez is érdekelhet:
Hatótáv és töltés terén a 73,4 kWh használható kapacitás 287 mérföldes (kb. 462 km) hatótávot tesz lehetővé, de hideg időben és országúti megállásoknál ez akár 200 mérföld alá is csökkenhet – ilyenkor inkább az energia visszatáplálása segít a hatékonyságon. A maximális töltési teljesítmény 145 kW, ami 10–80 %-ra 37 perc alatt tölti az akkumulátort. Ez tisztességes, de az Enyaq 165 kW‑os töltésével és kisebb akksijával gyorsabb töltést kínál.
A biztosítási besorolása viszonylag magas, a benzinmotoros Torres 33-as csoportjával szemben az EVX 48-as csoportba esik – ez jelentősen drágább lehet. Az ár alatti 40 000 font miatt viszont nem kell luxusautókra vonatkozó extra adót fizetni, csak a standard VED-et. A cégautók szempontjából fontos BiK (Benefit-in-Kind) adó 2025 áprilisától 2 %-ról 3 %-ra emelkedik az elektromos járművek esetén.
Élettartamot tekintve a három év vagy 36 000 mérföld után vártható maradványérték mintegy 44 %, ami alacsonyabb, mint a Peugeot E‑3008 becsült 49 %-a, de a Torres EVX alacsonyabb induló ára ellensúlyozhatja.
Belső térben a Torres EVX okosan megtervezett és ízléses anyaghasználattal bír, de az infotainment rendszer némi kritikát érdemel: nincs elég fizikai gomb, ami megnehezíti a mindennapi használatot; nincsen kedvencekhez shortcut gomb, mint például a KGM Actyon modellben. A belsőt jellemző puha tapintású műszerfal és rézszínű díszítőelemek üdítő változatosságnak számítanak a sok ’piano black’ megoldással szemben.
A könnyebb figyelemelterelés érdekében szükségessé válik a képernyő logikájának elsajátítása – az egyik tesztvezető szerint „időbe telt, mire rájöttem, hogy a képernyő tetejéről le kell húzni egy titkos menüt a hajtásmódok módosításához és az auto-hold kikapcsolásához.”
Csomagtér és praktikum terén a Torres EVX ugyanolyan tágas, mint benzinmotoros változata, így ideális nagycsaládos használatra és nagy csomagtérre. A 839 literes kapacitás impozáns, de a lehúzható csomagtér roló alatt valójában kevesebb hely áll rendelkezésre – a tér nagy része a roló és a tető között található. További tárhely van a töltőkábelek számára az aljzat alatt, viszont nincs külön tárolótartó vagy háló, így a dolgok hajlamosak odabent elgurulni. Érdemes megemlíteni, hogy ISOFIX rögzítési pontok csak a hátsó külső üléseken találhatók, elöl a lehetőség nem adott, amit a Skoda Enyaq kínál. A legfelső K40 modell ráadásul lehúzható napellenzővel is rendelkezik a hátsó ajtókban.