Sírva jelentette be Tóth Gabi

S ha egyszer majd elcsendesedik bennem az élet, itt szeretnék megnyugodni – a székely hegyek ölelésében, a magyar szó és lélek közelében. Mert van hely a világon, ahol az ember nemcsak él, hanem hazaér – osztotta meg sírva gondolatait Tóth Gabi, aki korábban többször is turnézott már Erdélyben.

Az nlc cikke nyomán.

Ez is érdekelhet:

A hátsókerék-kormányzás hiányzik, így a 12,2 méteres fordulókör átlagosnak mondható – összehasonlításként a Mercedes EQS hátsókerék-kormányzással 10,9 métert tud.

Országúton az EX90 meglepően jól viselkedik: a légrugózás kiválóan kezeli a karosszéria mozgását, és csak hirtelen kormányzási manővereknél érezni a tömegét. A teljesítmény is bőséges: az alapváltozat 5,9 másodperc alatt gyorsul 0–100 km/h-ra, míg a Performance 4,9 másodperc alatt. A különbség főként az egyenes gyorsulásban érezhető, kanyarban nincs jelentős eltérés.

Autópályán az EX90 teljesen otthon van. A futómű ilyenkor kisimul, a zajszigetelés kiváló, a menetkomfort kiemelkedő, és a „Volvo valaha volt legcsendesebb autója” állítás valóban hihető. A szélzaj minimális, a nagy kerekek azonban hallatják magukat. Az ülések kényelme első osztályú – hosszú utazásoknál ez az egyik legnagyobb előny.

Ami a hatótávot és a fogyasztást illeti, az EX90 papíron 374 mérföldet tud megtenni egy töltéssel – ez versenyképes adat a Mercedes EQS SUV (364 mérföld) és a BMW iX (380 mérföld) mellett. A valóságban azonban nagyban függ az időjárástól: hidegben és esőben, sportos módban, két személlyel 140 mérföldnyi hatótávot mértünk 70%-os töltöttségnél – ami jelentősen elmarad az ígért értéktől. A jármű 250 kW-os gyorstöltésre képes, így ideális esetben 30 perc alatt 10-ről 80%-ra tölthető. Az autó kétirányú töltést is kínál, így akár külső eszközöket vagy az elektromos hálózatot is táplálhatjuk róla. A fedélzeti töltő 11 kW-os.

A biztosítási költségek viszont magasak: minden változat a legmagasabb, 50-es biztosítási kategóriába tartozik. A maradványértékek azonban jók – még a leginkább értékvesztésre hajlamos Performance modell is várhatóan 57,16%-át megtartja három év és 58 000 km után.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük