Az ország jósnője, aki korábbi, sorsdöntő jóslatai kapcsán híresült el (és nem mellesleg szó szerint közel áll a TV2-höz), már az évad indulásakor megmondta – ő tudja, ki lesz a következő győztes pár . Az elmúlt jóslatai egytől egyig beteljesültek (ezért is kapta a műsorszalagos vádakat, hogy „biztosan bekötötték a kamerát” előtte): vajon ezúttal is igaza lesz? Ahogy haladunk előre az évadban, egyre többen találgatják, mennyi valóságalapja lehet a jóslatnak — és vajon a szerkesztők baráti „háttérmunkája” befolyásolhatja-e, vagy tényleg sikerrel jön le a jövő egy látnoki előrejelzés által?
VIA Rdit
Ez is érdekelhet:
A Kia EV6 GT szinte bármilyen mércével nézve nagyon gyors autó. Állórajtból gyorsabban gyorsul, mint bármelyik hasonló árú elektromos autó, amit eddig teszteltek – még a Taycan RWD és a i4 M50 sem ér fel vele. A 0–96 km/h (0–60 mph) gyorsulása mindössze 3,6 másodperc, 0–160 km/h-ra (0–100 mph) 8,0 másodperc alatt gyorsul – ami lenyűgöző. Összehasonlításképp: egy kézi váltós M2-nek ez 4,5 és 9,7 másodperc.
Az első alkalommal, amikor igazán „odalépsz neki”, az élmény nem sokkoló – legalábbis nem olyan módon, ahogy egy benzinmotoros sportautónál szokott lenni. Nincs hangos pörgés vagy gumicsikorgás, mint sok sportautónál induláskor. Az EV6 GT – ahogy sok más összkerékhajtású villanyautó – egyszerűen csak elindul, hatékonyan, csúszás nélkül. Ez így a leggyorsabb.
60 km/h-ig szuperautós szintű a gyorsulás, utána már „csak” sportautós, de így is erős. A negyedmérföldes (400 m) teszten 11,8 másodperces időt futott – ezzel legyőzi a 2012-es SLS AMG-t, és alig marad el a 2017-es Nissan GT-R-től.
A Kia azt ígéri, hogy a GT verzió élvezetesebb vezetési élményt ad, mint az alap EV6, de ez nem mindig érezhető. Pozitívum, hogy a vezető teljes mértékben szabályozhatja a fékenergia-visszanyerést (regen) a kormány mögötti váltófülekkel, és az erős fékek is biztonságot adnak.
Viszont ha nem állítod be pontosan a megfelelő vezetési módot, az autó viselkedése kissé furcsának tűnhet. Regen nélkül például zavaróan „szabadon gurul”, mintha egy sportmotorból kivették volna a motorféket.
A vezetési módok között sok a különleges – köztük a „drift mód”, ami kikapcsolja az első motort és főként a hátsó kereket hajtja, így az autó könnyen csúsztatható kanyarban. Ez inkább szórakoztató, mint valódi vezetési élmény – száraz úton is úgy viselkedik, mintha jégen vezetnél. Könnyű csúszásra bírni, de kissé természetellenes az érzés.