Bár a kezdeti tájékoztatás csak általánosságokat említett, újságírói folyosói pletykák megemlítették a halál pontos okát. Kiderült, hogy Kásler Miklós hosszú ideje rákban szenvedett. A professzor, aki élete nagy részét a rák elleni harcnak szentelte, végül maga is e szörnyű kór áldozatává vált. A család elmondása szerint Kásler a végsőkig méltósággal viselte a betegség gyötrelmeit.
VIA MSN
Ez is érdekelhet:
A forgódugattyús motor azoknak lehet ismerős, akik korábban Mazda sportautókat kedveltek. A működési elve eltér a hagyományos dugattyús motoroktól: ovális égéstérben egy háromszögletű forgórész forog, és így rendkívül sima működést biztosít, minimális vibrációval. Ez különösen előnyös akkor, ha a motort generátorként használjuk. Az MX-30 R-EV rendszere hasonlóan működik, mint a régi BMW i3 REx modellnél: a hajtást mindig az elektromotor végzi, a benzinmotor kizárólag az akkumulátor töltésére szolgál.
Az R-EV változat némileg nehezebb, de erősebb is, mint a tisztán elektromos modell. Az EV változat 143 lóerős, míg az R-EV már 168 lóerős. A gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra rendre 9,7 és 9,1 másodperc, míg a végsebesség mindkét változatnál 140 km/h (87 mérföld/óra).
A vezetési élmény a Mazda hagyományaihoz híven magas színvonalú. A futómű és a kormányzás egyensúlya remek, az üléshelyzet kényelmes, a kezelőszervek pedig prémium érzetet keltenek. Városi környezetben jól csillapítja az úthibákat, a villanymotor csendes, és 60 km/h-s sebességig gyorsan gyorsul. A fő problémát az R-EV modellnél a motorzaj jelenti, mivel a forgódugattyús egység hangja inkább generátorra emlékeztet, nem sportautóra.
Az MX-30 országúton kiegyensúlyozott és stabil, különösen kanyargós szakaszokon érezhető az e-GVC Plus rendszer hatása, amely a nyomaték szabályozásával segíti a kanyarodást. A regeneratív fékezés természetes érzetű, és a pedálérzet mindig kiszámítható. A kormány mögötti váltófülekkel több fokozatban állítható, de egyik sem teszi lehetővé az egyetlen pedálos vezetést, mint a Nissan e-Pedal rendszere.
Autópályán a villanymotor magasabb sebességnél kissé gyengének tűnik, de az R-EV változatnál ez nem okoz gondot. A futómű ilyenkor is kényelmes, a szél- és gördülési zajok pedig elfogadható szinten maradnak.